Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS207 | AĞ TASARIMI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ ÇİMEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; temel ağ teknolojileri hakkında teorik ve uygulamalı bilginin aktarılması. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilgisayar ağlarının tarihsel gelişimi, bilgisayar ağlarının elemanları, mimarisi, ağ iletişim sistemleri, ağ türleri ve temel kavramlar, OSI Modeli ve ağ protokolleri, ağ topolojileri, ağ donanımları, cihazları ve kabloları, ağ protokolleri, ağ üzerinde iletişimin sağlanması, internet üzerinden haberleşmedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ağ sistemlerini tanır. |
Topolojinin (yerleşim şekli) seçimini yapar. |
Önemli bilgisayar ağı protokollerini tanır. |
Ağ sistemlerinin fiziksel kurulumunu yapar. |
Ağ topolojisine uygun montaj işlemini uygular. |
Bilgisayar ağlarını tasarlar. |
Cisco yazılımı aracılığıyla gerçekleştirdikleri simülasyonları fiziksel ortamda uygulayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bilgisayar Ağlarının Temelleri, Mimarisi ve Temel Kavramlar, Ağ Türleri | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür okuması | Ağ Topolojileri ve Ağ Standartları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
3 | Literatür okuması | Osi Katman Modeli | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
4 | Literatür okuması | Ağ Protokolleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
5 | Literatür okuması | Bilgisayar Ağı Pasif Bileşenleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
6 | Literatür okuması | UTP Kablo Yapımı (Eternet kablo tipleri, Düz, çapraz kablo, Renk kodları ve standartlar, Kablo bağlantı standartları, UTP kablolar, İletim ortamı, Hubların bağlanması, Gigabit Ethernet, Kablo yapımı) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
7 | Literatür okuması | Bilgisayar Ağı Aktif Bileşenleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuması | Geniş Alan Ağı İletişim Teknolojileri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
10 | Literatür okuması, Ödev | Kablosuz İletişim Teknolojileri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
11 | Literatür okuması, Ödev | Ağ Üzerinde İletişimin Sağlanması, Alt Ağlar ve 5-4-3 Kuralı, TCP IP Modeli IP Protokulu | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
12 | Literatür okuması, Ödev | Ağ İşletim Sistemleri ve Çeşitleri, Ağ Türleri, Ağ Kurulumu ve Yönetimi, Kurulum (hangi donanım ve uygulamalar kullanılacak) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
13 | Literatür okuması, Ödev | Ağ Üzerinde Verilen Servisler ve Hizmetler (DHCP, DNS, Web Sunucusu, Uzaktan Erişim Sunucusu, Veritabanı Sunucusu) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
14 | Literatür okuması, Ödev | Model Geliştirme, Ağ Yapılandırmasını Tasarlama | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
15 | Literatür okuması, Ödev | Konu tekrarı | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Data Communications and Networking, Behrouz Forouzan, Fourth Edition, McGrawHill International Edition |
Bilgisayar Ağlar, Dr. Demir Öner, Papatya yayıncılık |
Computer Networks, Andrew s. Tanenbaum, International Edition |
İletişim Ağları, Sybex, Alfa; (Networking Complete, Third Edition) |
Ankara Üniversitesi Açık Ders Materyalleri, Öğr. Gör. Mustafa Numanoğlu. |
Cisco CCNA Intro, Wendell Odom |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
4 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
3 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
4 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
4 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
5 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
5 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
5 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
4 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
4 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
4 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
5 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |