Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS415 | KURUMSAL KAYNAK PLANLAMA SİSTEMLERİ | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NEDA ALIPOUR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemlerinin fonksiyonlarını ve faydalarını anlamak için gerekli bilgiyi sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, bir ERP sisteminin etkilerini ve bir ERP yazılımının iş süreçlerini nasıl entegre ettiğini MS Dynamics AX ERP programını kullanarak öğreneceklerdir. |
İçerik: | Dersin içeriği, Kurumsal Kaynak Planlamanın (ERP) gelişimi, ERP ile ilgili temel kavramlar; ERP’nin işletmeler için önemi; ERP sistemlerinin temel modülleri: Üretim planlama, satış ve dağıtım, malzeme yönetimi, finans, insan kaynakları, proje yönetimi; Türkiye’de ve dünyada ERP pazarı; Pazarda mevcut ERP sistemleri; ERP projelerinin yönetimi, ERP projelerinde karşılaşılan zorluklar ve kritik başarı faktörleri, ERP sistemlerinin geleceği, MS Dynamics Ax ERP sistemi uygulamalarıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurumsal kaynak planlama sistemi sorunlarını tespit eder. |
Kurumsal kaynak planlama sisteminin kapsam ve terimlerini açıklar (MM, SCM, CRM, HRM gibi). |
Kurumsal kaynak planlama sistemlerinin kurumlar üzerindeki etkilerini analiz eder. |
Karar almayı desteklemek için kurumsal kaynak planlama sistemini kullanır. |
Bir kuruluşun kurumsal kaynak planlama sistemi uygulaması için hazır olup olmadığını yazılı bir şekilde değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin Tanıtımı- Kurumsal Kaynak Planlaması Kavramı | Anlatım, Sunum, Tartışma |
2 | Literatür Okuması | Kurumsal Kaynak Planlamanın (ERP) Tarihsel gelişimi | Anlatım, Sunum, Tartışma |
3 | Literatür Okuması | Kurumsal Kaynak Planlaması ve Teknolojisi | Anlatım, Sunum, Tartışma |
4 | Literatür Okuması | Kurumsal Kaynak Planlama Sistemleri | Anlatım, Sunum, Tartışma |
5 | Literatür Okuması | Kurumsal Kaynak Planlama Sistemleri | Anlatım, Sunum, Tartışma |
6 | Literatür Okuması | Pazardaki Yerli ve Yabancı Yazılımların İncelenmesi | Anlatım, Sunum, Tartışma |
7 | Literatür Okuması | Kurumsal Kaynak Planlaması Yazılımın Seçimi | Anlatım, Sunum, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) Uygulamasında Kritik Başarı Faktörleri | Anlatım, Sunum, Tartışma |
10 | Literatür Okuması | Üretim Planlama ve Kontrol, Stok Yönetimi Senaryosu | Anlatım, Sunum, Tartışma |
11 | Literatür Okuması | Üretim Maliyetlerin Tespiti ve Uygulama Senaryoları | Anlatım, Sunum, Tartışma |
12 | Literatür Okuması | Muhasebe ve Finansal Raporlama ve Uygulama Senaryoları | Anlatım, Sunum, Tartışma |
13 | Literatür Okuması | İş Akış Yönetimi ve Uygulama Senaryoları | Anlatım, Sunum, Tartışma |
14 | Literatür Okuması | Kurumsal Kaynak Planlamasında Yeni Yaklaşımlar | Anlatım, Sunum, Tartışma |
15 | Literatür Okuması | Final Hazırlığı | Anlatım, Sunum, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aktaş, R., Koçak, A., ve Acar, V. (2010). Kurumsal kaynak planlaması: Teori ve bilgisayar destekli uygulama senaryoları. Gazi Kitabevi. Çark., Ö., Kurumsal kaynak planlaması Kullanıcı Odaklı: Yönetim Bilgi Sistemleri (YBS), Kurumsal kaynak planlaması (ERP), Bulut Bilişim ve Bulut/Cloud ERP. Gazi Kitapevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
5 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
4 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
5 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
5 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
5 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
4 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
3 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
3 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
5 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 6 | 48 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 180 |
Genel Toplam | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |