TR EN

E-İŞLETME VE E-TİCARET DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS212 E-İŞLETME VE E-TİCARET 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; elektronik ticarette yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, internette pazarlama uygulamalarını, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulması ve pazarlama araştırması süreci konusunda bilgilendirerek, bu konuda son yıllarda yapılmış ampirik çalışmaları değerlendirmektir.
İçerik: Dersin içeriği, elektronik ticaretin gelişimi, e-ticaret aşamaları, internette ürün sınıflandırma, dijital pazarlama, mobil ticaret, e-lojistik, internette pazarlama, e-iş modelleri oluşturmaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

E-Ticaret ortamını ve bileşenlerini tanır.
Konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde değerlendirir.
JavaScript, CSS, ASP, XML yazılım dillerini kullanır.
E-ticaretin olası sonuçlarını tahmin eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş ve tanışma Anlatım, Sunum, Tartışma
2 Literatür Okuması İşletme, işletme çevresi ve işletmenin kuruluş amaçları Anlatım, Sunum, Tartışma
3 Literatür Okuması İşletme büyüklükleri ve kuruluş amaçları Anlatım, Sunum, Tartışma
4 Literatür Okuması Dijital işletme Anlatım, Sunum, Tartışma
5 Literatür Okuması İşletmenin temel fonksiyonları-yönetim Anlatım, Sunum, Tartışma
6 Literatür Okuması İşletmenin temel fonksiyonları-dijital pazarlama ve pazar araştırması Anlatım, Sunum, Tartışma
7 Literatür Okuması Tüketici davranışları Anlatım, Sunum, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Müşteri ilişkileri yönetimi ve pazar bölümlendirmesi Anlatım, Sunum, Tartışma
10 Literatür Okuması Ürün, marka ve fiyatlandırma Anlatım, Sunum, Tartışma
11 Literatür Okuması Tutundurma Anlatım, Sunum, Tartışma
12 Literatür Okuması Dağıtım ve lojistik Anlatım, Sunum, Tartışma
13 Literatür Okuması E-ticaret Anlatım, Sunum, Tartışma
14 Literatür Okuması, Sunum Sosyal medya Anlatım, Sunum, Tartışma
15 Literatür Okuması, Sunum Güven, gizlilik ve güvenilirlik Anlatım, Sunum, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kırcova, İ. (2008). İnternette pazarlama. Beta Basım Yayın Dağıtım.
Marangoz, M. (2014). İnternette pazarlama. Beta Basım Yayın Dağıtım.
Aksoy, R. (2009). İnternet ortamında pazarlama. Seçkin Yayıncılık.
Özmen, Ş. (2009). Ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu e-ticaret. İstanbul Bilgi Üniversitesi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
4
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
3
2
Prepare software and projects related with the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
4
2
Analyze the work processes.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
4
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
5
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
5
2
Establish a healthy contact with colleagues
4
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
4
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
3
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 3 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 6 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 147
Genel Toplam 147
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0