Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS410 | AĞ ANALİZİ | 8 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; çizge kuramı, sosyal ağ kavramı ve öneminin anlaşılması, ağ türlerinin ve farklarının öğrenilmesi, sosyal ağ ve topluluk analizi, sosyal ağlar için veri toplama, ağların bilgisayar yardımı ile görselleştirilmesi, ağ analizinin teori ve uygulamaları üzerinde durmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, ağ ortamlarında kullanılan çeşitli algoritmaların ve uygulamaların öğrenilmesi, ağ akışının tasarımı, düğümlerin veri yapıları seklinde gösterilmesi ve birbirleriyle ilişkilerinin ifade edilmesi, ağ yapısı üzerinde arama yapılması, en kısa yol algoritmaları, optimizasyon tekniklerinin kullanılabileceği çeşitli problemler ve bunların çözüm yöntemleri, optimal sonuçların elde edilmesi konusunda gerekli temel bilgiler ve benzer yapıların oluşturulmasıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ağ analizinin anahtar kavramlarını ve algoritmalarını açıklar.{açıklama} |
Ağ yapısını uygun teknikler ile analiz eder.{analiz} |
Ağları analiz etmek için uygun metodolojiyi seçer.{ayırma} |
Ağ düğümleri arasındaki bağlantıyı hesaplar.{hesaplama} |
Büyük veri analizi ve istatistiksel analiz yöntemlerini birleştirir.{birleştirme} |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ağ bilimine giriş | Anlatım, Uygulama |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Temel graf bilgisi | Anlatım, Uygulama |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Ağ ölçütleri | Anlatım, Uygulama |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Bütünsel ağ ölçütleri | Anlatım, Uygulama |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Ağ modelleri | Anlatım, Uygulama |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Topluluk Analizi | Anlatım, Uygulama |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Ağ görselleştirme | Anlatım, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Ağ özelliklerinin ön plana çıkartılması, Sosyal Ağlar | Anlatım, Uygulama |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Sosyal ağlar için veri toplama, Ağ yazılımları | Anlatım, Uygulama |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Ağ veri setleri | Anlatım, Uygulama |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Gephi ile ağ analizi | Anlatım, Uygulama |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | NodeXL ile ağ analizi | Anlatım, Uygulama |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Ağ oluşturma ve ağ türleri | Anlatım, Uygulama |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Ödev, Örnek çözümü | Ağ filtreleme | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gürsakal, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi. Dora Yayıncılık. |
Tunalı, V. (2016). Sosyal Ağ Analizi. Nobel Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
4 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
5 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
5 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
5 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
5 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
5 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
4 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
4 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
5 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
5 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 70 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |