Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY309 | MAHALLİ İDARELER | 5 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi TUĞÇE GÜR TÜRKDOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, Türkiye’deki mahalli idareler hakkında genel bilgiler vermeyi ve mahalli idarelerin kuruluş felsefesini, mahalli idare birimlerini, birlikleri tanımlamak, yerelde hizmet bütünlüğünün nasıl sağlanacağını tartışabilmek ve sorgulayarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini, mahalli idareler kavramı, doğuşu ve gelişimi, merkezi idare ve mahalli idare farkı, mahalli idare birimleri; il özel idaresi, belediye, köy ve mevzuatı, mahalli idarelerin güncel sorunları ve reform konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mahalli idare birimlerinin (il özel idaresi, belediye, köy ve birlikler) kuruluş amaçlarının temel felsefesini tanımlar. (Define) |
Mahalli idare birimleri ile merkezi yönetim birimleri arasındaki farkı şekiller ve grafikler yardımıyla özetler. (Summarize) |
Mahalli idarelerin yürüttüğü kamusal hizmetlerle ilgili mevzuatı, kamu idarelerinin uymakla yükümlü olduğu kurallları ve tüzel kişiliğin temsilcilerinin sahip olması gereken nitelikleri, uyması gereken kuralları ve görevden alınma usullerini ana hatlarıyla belirtir. (Outline) |
Mahalli idarelerin güncel ihtiyaçlara yönelik eksikliklerini analiz eder. (Analyze) |
Demokrasi, sürdürülebilirlik, katılım ve özerklik gibi kavramları mahalli idareler ve yerel siyaset ilişkisi üzerinden tartışır. (Discuss) |
Yerel yönetimler ve bağlantılı kurumsal yapılanmaların sürdürülebilir yaşam kalitesi göstergeleri içindeki yasal rolünü uygulamadaki sonuçları itibariyle kuramsal ve pratik bütünlüğünde analiz eder. (Analyze) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Yerel Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Dünyada Yerel Yönetimlerin Doğuşu Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Doğuşu Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Türkiye’nin İdari Teşkilat Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Yerel Yönetimler ve Kamu Hizmeti ilişkisi, Günümüzde Yerel Yönetiminde Hizmet Yaklaşımı ve Gelişmeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Türk Anayasalarında Yerel Yönetimlerin Düzenlenişi, yerelde yönetişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | İl Özel İdaresi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Belediye ve Kentsel Hizmetler, Mahalle Örgütlenmesi ve Hizmetler, | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Büyükşehir Belediyeleri, Yönetsel Yapı Dinamikler, Hizmetler ve Mali Yapılanma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Köy Yönetimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Mahalli İdare Birlikleri Yerel Yönetim Reformu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tortop, N., Yayman, H., Aykaç B., Özer M. A. (2008). Mahalli İdareler. İstanbul: Nobel. |
Keleş, Ruşen, (2012). Yerinden Yönetim ve Siyaset, CEM Yayınevi, İstanbul |
Şengül, Ramazan, (2013). Yerel Yönetimler, Umuttepe Yayınları, Kocaeli |
Bownman, A. And Kearney, R. (2017). State and Local Goverment. Boston: Cengage Learning. |
Toprak, Z. (2008). Yerel Yönetimler. Yedinci Baskı. İzmir: Birleşik Matbaa. |
Kavruk H., (2018), Mahalle Yerleşimi ve Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
5 | |||||
2 |
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
|
3 | |||||
3 |
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
|
1 | |||||
4 |
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
|
4 | |||||
2 |
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
|
4 | |||||
2 |
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
|
4 | |||||
3 |
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
|
3 | |||||
2 |
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
|
1 | |||||
2 |
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
|
2 | |||||
2 |
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
|
1 | |||||
2 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
|
3 | |||||
2 |
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
|
4 | |||||
3 |
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
|
3 | |||||
4 |
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 201 |
Genel Toplam | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |