TR EN

ÖRGÜT VE YÖNETİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKY113 ÖRGÜT VE YÖNETİM 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL DURGUN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi TUĞÇE GÜR TÜRKDOĞAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste, evrensel yönetim teorileri, fonksiyonları ile yönetim anlayışlarını ve unsurlarının sistematik olarak kavranması ve öğrencilerin bu bilgileri mesleki hayatlarında kullanmaları için gerekli altyapının oluşturulmasını amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders Örgüt, yönetim kamu ve özel sektör gibi örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramlar, klasik örgüt kuramları, neo- klasik örgüt kuramları ve örgüt kuramlarının karşılaştırılması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kamu sektörü ve özel sektör arasındaki temel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyarak listeler. (List)
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanının temel kavramlarını tanımlar. (Define)
Yönetim süreçlerini açıklar. (Explain)
Örgüt teorilerini (klasik ve neo- klasik) karşılaştırmalı olarak açıklar. (Explain)
Örgüt teorilerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. (Interpret)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Temel kavramlar: Yönetim, Yönetim Bilimi, Kamu Yönetimi ve Yönetim Düşüncesinin Doğuşu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Yönetim Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi - Hiyerarşi- Otorite- Devlet Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Örgüt ve Örgüt Kuramları Giriş Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
5 Kitap okuma Klasik Örgüt Kuramları I: Bilimsel Yönetim- Taylorizm Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Klasik Örgüt Kuramları II: Fayol ve Yönetsel Teori Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Bürokratik Örgüt Kuramı: Weber ve Bürokrasi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Neo- Klasik Örgüt Kuramları- İnsan İlişkileri Okulu: Elton Mayo, Hawthorn Araştırmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
10 Kitap okuma Neo- Klasik Örgüt Kuramları- İnsan İlişkileri Okulu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Simon, Davranışsal Karar Verme Modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Sistem Yaklaşımı; Genel Sistem Kuramı ve Yöneylem Araştırması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
13 Kitap okuma Durumsallık Kuramı –I- Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
14 Kitap okuma Durumsallık Kuramı –II- Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
15 Kitap okuma Genel Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Cleeg, S., Kornberger, M and Pitsis, T. (2011) Managing and Organizations: An Introduction to Theory and Practice. London; Sage.
Parlak, B. (2011). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. Ankara: Beta.
Livvarçin, Ö. ve Kurt, D. (2017). Yönetim Biliminde 49 İnsan 49 Teori. Ankara: Beta
Fişek, K. (2012). Yönetim.: Ankara: Kilit Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
5
2
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
4
3
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
4
4
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
3
2
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
2
2
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
5
3
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
2
2
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
1
2
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
3
2
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
1
2
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
2
2
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
4
3
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
4
4
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 5 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0