Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY217 | SİYASİ DAVRANIŞ VE LİDERLİK | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BAHRİ MERT DEMİR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders siyasi davranışa etki eden siyasileşme, siyasi katılım, sosyo-kültürel nedenler gibi siyasi davranışın oluşumunda etkili olan faktörler ile siyasi davranış arasındaki ilişkiyi ele almayı amaçlamaktadır. Farklı seçmen davranış modelleri ile davranış üzerindeki liderlik boyutunun karşılaştırılması dersin diğer bir amacını meydana getirmektedir. |
İçerik: | Siyasi davranışın temel kavramları, siyasileşme, siyasi katılım, siyasi sosyalleşme, seçmen davranışının sosyo kültürel nedenleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Siyasi davranış ve liderlik ile ilgili temel kavramları ifade eder. (Tell) |
Siyasal katılım, siyasal davranış ve siyasi sosyalleşme konularını açıklar. (Explain ) |
Kişilik ve siyaset ilişkisi ile farklı siyasi katılım türlerini tanımlar.(Identify) |
Farklı toplumlarda seçim davranışlarının ve tercihlerinin sosyal ve kültürel nedenlerini ifade eder. (Tell) |
Seçmen davranışının türlerini alt bölümlerine ayırır. (Categorize) |
Siyasi davranışa ilişkin kavramları siyasi gelişmeleri açıklamaya yönelik olarak kullanır. (Use) |
Seçmenlerin oy verme davranışını etkileyen faktörleri analiz eder. (Analyze) |
Kişilik, siyaset, lider ve siyasi lider öz1elliklerini yorumlar ve liderlik özelliklerini ayrıştırabilir (Comment-Categorize) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin Tanıtılması ve İçeriği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasal Katılma ve Siyasal Davranış Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasal Katılma Kaynakları ve Siyasal Katılmanın Belirleyicileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasal Davranışı ve Katılmayı Etkileyen Faktörler – Sosyal ve Ekonomik Faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasal Davranışı ve Katılmayı Etkileyen Faktörler – Toplumsal ve Hukuki Faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasal Davranışı ve Katılmayı Etkileyen Faktörler – Psikolojik Faktörler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Oy Verme Davranışını Açıklayan Kuramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Dijital Çağ, Siyasal Davranış ve Siyasal Katılma - I | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Dijital Çağ, Siyasal Davranış ve Siyasal Katılma - II | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Sosyal Medya ve Siyasal Katılmaya İlişkin Tartışmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasal Liderlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Liderlik Kuramları ve Siyasal Davranış | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cottam M. vd. L. (2017) Siyaset Psikolojisine Giriş, Çev: Mesut Şenol, BB101 Yayıncılık |
Doğan A. (2017). Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Güney S. (2015) Liderlik, Nobel Akademik Yayıncılık |
Akgün B. (2002). Türkiye'de Seçmen Davranışı, Partiler Sistemi ve Siyasal Güven, 2.baskı, Ankara: Nobel Dağıtım |
Heywood A. (2015). Siyaset, 16.Baskı, Ankara: Adres Yayınları |
Demir, B.M. (2023), Sosyal Medya Kullanımının Siyasal Katılma Üzerindeki Etkisi: 2019 İstanbul Yerel Seçimleri Örneği, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
5 | |||||
2 |
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
|
4 | |||||
3 |
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
|
5 | |||||
4 |
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
|
4 | |||||
2 |
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
|
5 | |||||
2 |
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
|
4 | |||||
3 |
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
|
4 | |||||
2 |
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
|
4 | |||||
2 |
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
|
1 | |||||
2 |
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
|
3 | |||||
2 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
|
4 | |||||
2 |
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
|
3 | |||||
3 |
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
|
1 | |||||
4 |
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |