Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY219 | KAMU YÖNETİMİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi TUĞÇE GÜR TÜRKDOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste; kamu yönetimine ilişkin temel kavram ve bilgilerin tanıması, Türk idare sisteminin örgütlenmesi ve işleyişi hakkında sistematik bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, kamu yönetimine ilişkin temel kavramlar, kamu yönetiminin örgütlenmesinde kullanılan ilkeler, merkezden yönetim örgütlenmesi, yerinden yönetim örgütlenmesi, Kamu politikası, kamuda insan kaynakları yönetimi, kamu yönetiminin denetlenmesi konularıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kamu yönetimi alanının tarihsel gelişim sürecini, temel kavramsal ve teorik bilgilerini açıklar. (Explain) |
Kamu yönetimi ve özel yönetimler arasındaki farklılığı tanımlar. (Define) |
Edindiği temel kavramlar ve bilgiler doğrultusunda Kıta Avrupası idare sistemi ve Anglosakson idare sistemini Türk idare sistemi ile karşılaştırır. (Compare) |
Türk idare sisteminin teşkilat yapısını, örgütsel parçalara ayırarak bunların bütünle ilişkisini şema üzerinde gösterir. (Relate) |
Merkezi yönetim ve yerel yönetimlerin örgütlenme mantığını tanıyarak, kuruluş, denetim ve özerklik açısından farklılıkları özetler. (Summarize) |
Demokratik kamu yönetimi anlayışının sahip olduğu ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. (Rephrase) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin Tanıtılması ve İçeriğinin Öğrencilerle Paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Kamu Yönetimi Nedir? Kamu Yönetimi ve Özel Yönetim Arasındaki Farklılıklar Nelerdir? Kamu Örgütleri ve Yönetimleri ile Özel İşletmeler Arasındaki Benzerlik ve Farklılıklar Nelerdir? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Devlet ve Hiyerarşinin Devlet Yönetimine Yansıma Biçimi Olarak Bürokrasi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Kamu yönetiminin ayrı bir çalışma alanı olarak doğuşu ve gelişimi | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Kamu Yönetiminde Temel Kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Kamu Yönetiminin Niteliği, Personel sistemi hakkında genel bilgilendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi Temel Özellikleri; Kıta Avrupası İdare Sistemi ve Anglosakson İdare Sistemi Karşılaştırması ve Farklılıklarının Ortaya Koyulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Türkiye’de Kamu Yönetim Teşkilatı Yapılanması Genel Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Türkiye Kamu Yönetimi Yapılanması: Merkezi İdare ve Yeni Hükümet Sisteminde Merkezi İdarenin Dönüşümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Türkiye Kamu Yönetimi Yapılanması: Mülki İdare ve Yurtdışı Örgütü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Türkiye'de Yerinden Yönetim: Yerel Yönetimler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Türkiye'de Yerinden Yönetim: Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Kamu Yönetiminde Temel Paradigma Dönüşümü: Geleneksel Kamu Yönetiminde Yeni Kamu Yönetimine | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Türkiye Kamu Yönetimindeki Sorunlar, Eleştiriler ve Yeni Tartışmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eryılmaz. B (2018). Kamu Yönetimi Düşünceler- Yapılar-Fonksiyonlar- Politikalar. Kocaeli: Umuttepe Yayınları. |
Acar, M. ve Özgür, H. Çağdaş Kamu Yönetimi II. Ankara: Nobel Yayınevi. |
Shafritz and A C. Hyde (eds) (1992). Classics of Public Administration, 3rd edition, California: Brooks-Cole Publishing Company. |
Gözler K. ve Kaplan G. (2017). Kısa İdare Hukuku. Ankara: Ekin Yayınları. |
Sobacı, M. ve Yıldız, M. (der). (2014) “Kamu Politikası Kuram ve Uygulama”. Ankara: Adres Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
5 | |||||
2 |
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
|
5 | |||||
3 |
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
|
3 | |||||
4 |
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
|
4 | |||||
2 |
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
|
5 | |||||
2 |
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
|
5 | |||||
3 |
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
|
4 | |||||
2 |
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
|
0 | |||||
2 |
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
|
4 | |||||
2 |
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
|
3 | |||||
2 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
|
4 | |||||
2 |
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
|
4 | |||||
3 |
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
|
4 | |||||
4 |
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |