Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY429 | KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi TUĞÇE GÜR TÜRKDOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, küreselleşme sürecinde yaşanan ekonomik, toplumsal ve siyasi alandaki köklü değişikliklerin kamu yönetimine yansıyan etkilerinin ve meydana getirdiği değişikliklerin kuramsal tartışmasının yapılması ile uygulamaya konulan reformların çözümlenebilmesi için teorik altyapının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, Küreselleşme kavramı, kamu yönetimine etkileri, yönetişim, esneklik, verimlilik, etkinlik, kamu tercihleri yaklaşımı, yeni kamu yönetimi yaklaşımı, Türk kamu yönetime uygulanması ve geleneksel modeller ile karşılaştırılması ve eleştiri konularıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tarihsel bir perspektifle kamu yönetimi alanının kuram ve uygulamasında meydana gelen değişiklikleri özetler. (Summarize) |
Küreselleşme kavramını ekonomik, siyasi ve toplumsal alanlardaki etkileriyle beraber kavramsal olarak tanımlar. (Define) |
Küreselleşme sürecinin etkisiyle kamu yönetiminde meydana gelen gelişmeleri neden sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder. (Analyze) |
Küreselleşme sürecinin Türk kamu yönetimi sistemine etkilerini eleştirel düşünceyle yorumlar. (Interpret) |
Kamu Yönetiminde ortaya çıkan Kamu Tercihleri Yaklaşımı, Yeni Kamu Yönetimi yaklaşımı ve Kamu İşletmeciliği Yaklaşımını yönetimsel değişikler çerçevesinde farklılıklarını karşılaştırır. (Compare) |
Esneklik, Verimlilik, Hesap verilebilirlik ile kamu yönetiminde yaşanan dönüşümü ilişkilendirir. (Relate) |
Kamu Tercihleri Yaklaşımı, yeni kamu yönetimi yaklaşımı ve kamu işletmeciliği yaklaşımının sorun çözme kapasitesini Türk kamu Yönetimi sistemi açısından değerlendirir. (Evaluate) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Küreselleşme kavramı ve süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Küreselleşme süreci, Devlet ve Bürokrasi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Kamu Yönetimi Anlayışının dönüşümü (1890- 1945) | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Kamu Yönetimi Anlayışının dönüşümü (1945- 1980) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Kamu Yönetimi Anlayışının dönüşümü (1980 Günümüze) | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Yönetişim kavramı | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Yönetişimin İlkeleri: Şeffaflık, hesapverilebilir, katılım | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Yeni Kamu Yönetimi anlayışı: e-devlet, toplam kalite yönetimi, etik sorunlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı çerçevesindeki kuramlar; Post Modernizm ve kamu Yönetimi, Kamu Tercihleri yaklaşımı, Kamu İşletmeciliği Yaklaşımı ve Vekalet Kuramı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Küreselleşme sürecinde Türk kamu yönetiminde değişim ve dönüşüm-I- Modern kamu yönetimi anlayışının gelişimi | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Küreselleşme sürecinde Türk kamu yönetiminde değişim ve dönüşüm-II- 1980 ve sonrası Kamu Yönetimi Anlayışı, yönetim kavramı ve ilkelerinin dahil edilmesi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Yeni kamu yönetimi anlayışının eleştirisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Onur Ender Aslan (2019), Devlet, Bürokrasi ve Kamu Personel Rejimi, İmge Yayınları, İstanbul. |
Ayman, B, G. (2005). Yeni Sağ ve Devletin Değişimi: Yapısal Uyarlama Politikaları 1980- 1995. Ankara: İmge |
Yalman, G. (2009). Transition to Neoliberalism. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
Acar, M., ve Özgür, H. (Ed.) (2003). Çağdaş Kamu Yönetimi I. Ankara: Nobel. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
2 | |||||
2 |
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
|
0 | |||||
3 |
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
|
4 | |||||
4 |
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
|
3 | |||||
2 |
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
|
5 | |||||
2 |
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
|
5 | |||||
3 |
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
|
4 | |||||
2 |
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
|
0 | |||||
2 |
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
|
3 | |||||
2 |
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
|
4 | |||||
2 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
|
4 | |||||
2 |
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
|
4 | |||||
3 |
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
|
3 | |||||
4 |
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |