Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY436 | ÜÇÜNCÜ SEKTÖR ÖRGÜTLERİ YÖNETİMİ | 8 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders; günümüzde ne özel sektör, ne de kamu kurumu niteliğine sahip olmayan üçüncü sektör örgütlerinin yönetimi kritik bir önem kazanmış ve örgüt kuramı akımları ve yönetim çalışmaları bu alanda giderek artmıştır. Bu ders, örgüt kuramında kar amacı gütmeyen ve sosyal bir etki yaratmayı hedefleyen kuruluşlara ilişkin genel bilgiyi ve yönetiminde dikkat edilmesi gereken temel kaygıları ve genel çerçeveyi sunmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini, üçüncü sektör örgütlerinin tanımlanması, kavramsal ve tarihsel inceleme, yasal çerçevesi ve devletle arasındaki ilişki; kamusal alan ve yurttaşlık ile sivil toplum arasındaki ilişki, üçüncü sektör örgütlerinin denetimi, finansmanı, insan kaynakları yönetimi, kriz yönetimi ve proje yönetimi konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kamu sektörü, özel sektör ve üçüncü sektör örgütleri arasındaki kavramsal ve yasal farklıkları ayırt eder. (Differentiate) |
Üçüncü sektör örgütlerinin yasal ve ekonomik çerçevesinin tanımlar. (Define) |
Üçüncü sektör örgütlerini devlet, yurttaşlık ve kamusal alan gibi kavramlar üzerinden analiz eder. (Analyze) |
Sivil toplum örgütlerindeki yönetici kadrolarında yer aldıklarında sosyal sorumluluk projelerini değerlendirir. (Evaluate) |
Kamu sektörü, özel sektör ve üçüncü sektör örgütleri arasında etkinlikler düzenler. (Organize) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Üçüncü sektör örgütlerinin tanımlanması, kavramsal ve tarihsel inceleme -I- | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Üçüncü sektör örgütlerinin tanımlanması, kavramsal ve tarihsel inceleme –II- | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Üçüncü Sektör Örgütlerinin yasal çerçevesi | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Üçüncü Sektör Örgütleri ile devlet arasındaki ilişki; kamusal alan ve yurttaşlık ile sivil toplum arasındaki ilişki | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Örgüt kuramı ve organizasyon yönetimi bağlamında üçüncü sektör örgütlerinin ele alınması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Türkiye’de sivil toplum, kamusal alan ve yurttaşlık arasındaki ilişki ve sivil toplumda kullanılan savunuculuk, hizmet odaklı örgütlenme, katılım gibi temel kavramların tartışılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Üçüncü Sektör Örgütlerinin ulusal ve uluslararası fon kaynakları ve finansman yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Üçüncü sektör örgütleri yönetiminde insan kaynakları yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Üçüncü Sektör Örgütleri için krize müdahale ve kriz yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Üçüncü Sektör Örgütlerinin denetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Sivil Toplum Örgütlerinin yönetiminde yenilikçi uygulamalar; İnsan Hakları, çocuk hakları ve kadın hakları gibi konularda öğrenme ve paylaşım alanları oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Üçüncü Sektör Örgütlerinde Proje Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kurt, S. (2015). STK’larda İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Nobel |
Lewis.D. (2014). Non-Governmental Organizations, Management and Development. Routledge. |
Akatay, A. Harman, S. (2014). Sivil Toplum Kuruluşları, Yönetim ve Yönetişim. Ankara: Ekin. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
4 | |||||
2 |
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
|
2 | |||||
3 |
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
|
1 | |||||
4 |
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
|
4 | |||||
2 |
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
|
3 | |||||
2 |
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
|
3 | |||||
3 |
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
|
0 | |||||
2 |
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
|
2 | |||||
2 |
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
|
1 | |||||
2 |
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
|
3 | |||||
2 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
|
4 | |||||
2 |
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
|
4 | |||||
3 |
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
|
1 | |||||
4 |
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 201 |
Genel Toplam | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |