Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ECF221 | INTRODUCTION TO BUSINESS | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BİROL BAYSAK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye, İşletme fonksiyonlarını, sorumluluklarını ve genel unsurları ile işleyişini, kurumsal sosyal sorumluluk ve etik değerler perspektifinde değerlendirme becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Bir işletmenin temel fonksiyonlarından strateji, pazarlama, insan kaynakları, finans konuları dersin içeriğini oluşturacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir işletmenin rolünü ve temel fonksiyonlarını açıklar. (explain) (2) |
Sürdürebilirlik çerçevesinde şirketlerin sosyal sorumluluklarının ve iç ve dış paydaşların çıkarlarını yorumlar.(interpret) (4) |
Bir şirketin güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini ve büyüme stratejilerini açıklar.(explain) (2) |
İşletme fonksiyonlarının (strateji, pazarlama, insan kaynakları, finans) rollerini ve sorumluluklarını özetler. (summarize) (2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Bölümü Okuma | Hedeflerle yönetim, SMART, SWOT, Ansoff’s matrix | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Kitap Bölümü Okuma | İş ahlakı, davranış kuralları, ahlaki ikilem, ahlaklı olmanın şirkete maliyeti, ahlaklı davranmanın uzun vadedeki şirkete faydaları | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Kitap Bölümü Okuma | Hissedar ve paydaş yaklaşımları, hangi yaklaşım sürdürebilirlik açısından daha faydalıdır, paydaşların çatışan çıkarları nasıl dengelenebilir | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Kitap Bölümü Okuma | Kurumsal sosyal sorumluluk, kısa vadede ve uzun vadede faydası ve maliyeti, ölçek ekonomisi ve şirket için uygun ölçek/hacim | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Kitap Bölümü Okuma | Pazarlama Stratejileri, 4P, iş büyütme stratejileri, iç büyüme, dış büyüme, satınalma ve birleşmeler | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Kitap Bölümü Okuma | İK planlaması, işe alma, eğitim, çalışanların değerlendirilmesi, 360 derece değerlendirme, rakamsal hedefler | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Kitap Bölümü Okuma | Organizasyon yapıları, dikey organizasyon ve problemleri, yatay organizasyon ve faydaları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Bölümü Okuma | Delegasyon, hesap verilebilirlik, fonksiyonel organizasyon yapısı, ürün bazlı organizasyon yapısı, matriks organizasyon. | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
10 | Kitap Bölümü Okuma | Finans kaynakları, uygun finansman kaynağını seçme | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 | Kitap Bölümü Okuma | Maliyet ve gelirler, sabit maliyet, değişken maliyet, yarı değişken maliyet | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 | Kitap Bölümü Okuma | Başabaş analizi, K/Z tablosu, Bilanço, Nakit akış tablosu, rasyo analizi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
13 | Kitap Bölümü Okuma | Rasyo analizi vaka çalışması | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
14 | Kitap Bölümü Okuma | Nakit akış tablosu ve tahmini, yatırım analizi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
15 | Kitap Bölümü Okuma | Bütçe | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çetin, C. Mutlu E.C. (2013). Temel işletmeciliğe giriş. beta yayınları |
Mirze, K.(2013). İşletme. Literatür Yayıncılık, İstanbul |
Collins, K. (2012). An introduction to Business |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences. (Bloom 1)
|
2 | |||||
2 |
Evaluate the economic environment and overall sustainability of firms. (Bloom 4)
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate principles and concepts of economics and finance with other disciplines. (Bloom 4)
|
3 | |||||
2 |
Define principles, concepts, methods and theories related with economics and finance. (Bloom 1)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret the charts and tables related to the field. (Bloom 2)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the theoretical models of economic policies which have direct or indirect effects by using the facts and dynamics of the economic system.(Bloom 4)
|
3 | |||||
2 |
Analyze economic and financial reports. ((bloom 4)
|
2 | |||||
3 |
Use basic mathematics, statistics and econometric methods and tools to solve economic and financial problems. (Bloom 3)
|
3 | |||||
4 |
Interpret the operation of current economic, political and social events by using institutional information related with Economics and Finance.(Bloom 2)
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize economic and financial activities in humanitarian and social terms with adherence to ethics. (Bloom 4).
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop a critical perspective on national and international economic, political, social, financial and development problems. (bloom 6)
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the agenda on economics, politics and social issues and improve himself/ herself. (bloom 6)
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues and problems by using the structure and properties of Macro and Microeconomics and variables. (Bloom 4)
|
1 | |||||
2 |
Evaluate the effectiveness of the general economic system and public policies and their effects on markets and basic economic variables.(Bloom 4)
|
2 | |||||
3 |
Analyze the cause and effect relationships between the relevant economic variables. (Bloom 4)
|
3 | |||||
4 |
Evaluate the expected trends and portfolio analyzes in interest and exchange rates within the framework of the general financial system. (Bloom 4)
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |