TR EN

REKLAM DİLİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI403 REKLAM DİLİ 7 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere, öncelikle reklamı analiz etmeyi öğreterek, örnek reklam çözümlemeleri yoluyla, sektörde yapılmış başarılı uygulamalar üzerinden de analizler yaparak reklam dilini ve reklam iletişimini öğretmektir.
İçerik: Dersin içeriğini, reklam çözümleme ve görsel analiz yöntemleri, hedef kitleyi tanıma yolları, reklam kampanyaları oluşum aşamaları ve reklam stratejileri oluşturmaktadır. Reklamlarda ideolojinin ve cinsiyetin temsili de dersin kapsamı içindedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Örnek reklam çalışmalarını analiz eder.
Bir reklam kampanyasında hedef kitleyi doğru tanımlar.
Bir reklamda olması gereken özellikleri listeler.
Reklam dilinin yapısı ve temeline ilişkin bilgileri açıklar.
Bir reklamda kullanılan dili doğru bir şekilde araştırır.
Kampanya sürecinde hedef kitleye ulaşımda kullanılacak dile karar verir.
Reklamlarda ideolojinin ve cinsiyetin nasıl temsil edildiğini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılığa genel bakış Reklamcılıkta reklamveren ve hedef kitle Anlatım, Tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyaları oluşum aşamaları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam stratejileri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta metin yazarlığı Anlatım, Tartışma
6 Uygulama örneklerini inceleme Reklamcılıkta metin yazarlığı Örnek uygulama analizi
7 Uygulama örneklerini inceleme Reklamcılıkta metin yazarlığı Örnek uygulama analizi
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama örneklerini inceleme Reklam analizlerinde kullanılan yöntemler ve yöntemlerin örneklerle incelenmesi Anlatım, Tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İçerik analizi ve reklam Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Söylem analizi ve reklam Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Göstergebilimsel analiz ve reklam Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
13 Uygulama örneklerini inceleme Reklamlarda anlam inşası ve ideolojinin aktarımı, reklamlar ve tüketim kültürü, tüketim toplumu Örnek uygulama analizi
14 Uygulama örneklerini inceleme Reklamlarda kadın temsilleri Örnek uygulama analizi
15 Uygulama örneklerini inceleme Örnek reklam incelemeleri Örnek uygulama analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Batı, Uğur. "Reklam Dili: Dilbilim-Strateji-Mesaj-Retorik-Göstergebilim,(3. Baskı)." İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım (2013).
Batı, U. (2012). Markethink ya da Farkethink Deneyimsel Pazarlama ve Duyusal Markalama. İstanbul: İyi Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
4
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
3
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
4
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
4
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
4
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
5
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
4
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
4
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
5
3
Has the ability to encourage innovations.
4
4
Thinks critically about the organization / institution.
3
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 6 78
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 205
Genel Toplam 205
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0