Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI402 | REKLAM PSİKOLOJİSİ | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders; reklam türleri ve özellikleri göz önünde bulundurularak reklam psikolojisinin yapısına ve temeline ilişkin kuramsal bilgileri öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Reklam ve psikoloji ilişkisi, Aristotales ve Retorik, Gustave Le Bon’un kitle psikolojisi ve reklamcılık ile ilişkisi, Hedonizm ve etki-tepki yaklaşımı, kişilik kuramları ve reklamcılık (Freud), kişilik kuramları ve reklamcılık (Adler), kişilik kuramları ve reklamcılık (Jung), kişilik kuramları ve reklamcılık (Berne, Horney, Erikson), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (Maslow), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (Alderfer, Heizberg, Murray), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (McClelland, Atkinson), zihinsel kuramlarda değer ve beklenti kuramları ve reklamcılık (Wroom, Porter ve Lawler, Locke, Adams), zihinsel kuramlarda denge ve uyum kuramları ve reklamcılık (Piaget, Heider, Festinger), dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam ve psikoloji ilişkisini açıklar. |
Kişilik kuramlarından öğrendiklerini reklamcılığa yerleştirir. |
İkna ve tutum değişimini tartışır. |
Örnek reklam kampanyalarını temel kişilik kuramları, ihtiyaç kuramları ve zihinsel kuramlar çerçevesinde karşılaştırır. |
İhtiyaç kuramlarına göre ihtiyacın reklam dilinin oluşturulmasındaki rolünü değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Giriş: Ders işleyişi hakkında genel bilgi; dersin ve haftalık konuların tanıtımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Aristotales ve Retorik, Gustave Le Bon’un kitle psikolojisi ve reklamcılık ile ilişkisi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Hedonizm ve etki-tepki yaklaşımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilik kuramları ve reklamcılık (Freud) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilik kuramları ve reklamcılık (Adler) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilik kuramları ve reklamcılık (Jung) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilik kuramları ve reklamcılık (Berne, Horney, Erikson) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (Maslow) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (Alderfer, Heizberg, Murray) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (McClelland, Atkinson) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Zihinsel kuramlarda değer ve beklenti kuramları ve reklamcılık (Wroom, Porter ve Lawler, Locke, Adams) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Zihinsel kuramlarda denge ve uyum kuramları ve reklamcılık (Piaget, Heider, Festinger) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılık ve psikoloji ilişkisinin örnekler üzerinden analizi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamcılık ve psikoloji ilişkisinin örnekler üzerinden analizi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KARADOĞAN DORUK, S., (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi . Şehir: Derin Yayınları. |
DARICI, S., (2017). Bilinçaltı Reklamcılık ve İletişim Teknikleri . Özge Sever (Ed.). İstanbul: Abaküs. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
4 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
5 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
4 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
4 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
5 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
4 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
4 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
4 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 183 |
Genel Toplam | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |