TR EN

REKLAM PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI402 REKLAM PSİKOLOJİSİ 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; reklam türleri ve özellikleri göz önünde bulundurularak reklam psikolojisinin yapısına ve temeline ilişkin kuramsal bilgileri öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Reklam ve psikoloji ilişkisi, Aristotales ve Retorik, Gustave Le Bon’un kitle psikolojisi ve reklamcılık ile ilişkisi, Hedonizm ve etki-tepki yaklaşımı, kişilik kuramları ve reklamcılık (Freud), kişilik kuramları ve reklamcılık (Adler), kişilik kuramları ve reklamcılık (Jung), kişilik kuramları ve reklamcılık (Berne, Horney, Erikson), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (Maslow), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (Alderfer, Heizberg, Murray), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (McClelland, Atkinson), zihinsel kuramlarda değer ve beklenti kuramları ve reklamcılık (Wroom, Porter ve Lawler, Locke, Adams), zihinsel kuramlarda denge ve uyum kuramları ve reklamcılık (Piaget, Heider, Festinger), dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam ve psikoloji ilişkisini açıklar.
Kişilik kuramlarından öğrendiklerini reklamcılığa yerleştirir.
İkna ve tutum değişimini tartışır.
Örnek reklam kampanyalarını temel kişilik kuramları, ihtiyaç kuramları ve zihinsel kuramlar çerçevesinde karşılaştırır.
İhtiyaç kuramlarına göre ihtiyacın reklam dilinin oluşturulmasındaki rolünü değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Ders işleyişi hakkında genel bilgi; dersin ve haftalık konuların tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Aristotales ve Retorik, Gustave Le Bon’un kitle psikolojisi ve reklamcılık ile ilişkisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hedonizm ve etki-tepki yaklaşımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik kuramları ve reklamcılık (Freud) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik kuramları ve reklamcılık (Adler) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik kuramları ve reklamcılık (Jung) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik kuramları ve reklamcılık (Berne, Horney, Erikson) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (Maslow) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (Alderfer, Heizberg, Murray) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İhtiyaç kuramları ve reklamcılık (McClelland, Atkinson) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Zihinsel kuramlarda değer ve beklenti kuramları ve reklamcılık (Wroom, Porter ve Lawler, Locke, Adams) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Zihinsel kuramlarda denge ve uyum kuramları ve reklamcılık (Piaget, Heider, Festinger) Anlatım, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılık ve psikoloji ilişkisinin örnekler üzerinden analizi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılık ve psikoloji ilişkisinin örnekler üzerinden analizi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
4
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
5
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
4
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
4
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
4
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
5
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
4
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
4
4
Thinks critically about the organization / institution.
4
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 5 70
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 183
Genel Toplam 183
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0