TR EN

REKLAMCILIKTA ÖRNEK OLAYLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI404 REKLAMCILIKTA ÖRNEK OLAYLAR 8 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, reklamcılık sektöründe uygulanmış örnek kampanyaları analiz ederek ve benzer projeler uygulatarak öğrencileri sektöre hazırlamaktır.
İçerik: Dersin içeriğini genel hatlarıyla; reklamın özellikleri, reklam türleri ve mecraları, reklamcılıkta etik ve hukuk, örnek reklam kampanyaları ve sosyal medya reklamcılığı oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir reklamda etik ve hukuki bağlamda sahip olması gerekenleri listeler.
Sosyal medyada reklamcılığın nasıl gerçekleştirildiğini açıklar.
Örnek reklam kampanyalarının analizinde eksiklikleri ayırt eder.
Viral reklamcılığı diğer reklam türleri ile karşılaştırır.
Reklam örneklerini reklam türlerine göre değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Soru-cevap yöntemi
2 Literatür Tarama Reklamcılığa genel bir bakış, reklamın özellikleri Reklam türleri Anlatım, Tartışma
3 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklam türlerine göre reklam örneklerini incelenmesi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam mecraları Anlatım, Tartışma
5 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklam mecralarına göre reklam örneklerinin incelenmesi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda etik ve hukuk Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklamda etik ve hukuk kapsamında reklam örneklerinin incelenmesi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyalarının oluşum süreci Anlatım, Tartışma
10 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklam kampanyalarının oluşum sürecine göre reklam örneklerinin incelenmesi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyalarının çözümlenmesi için analiz teknikleri Anlatım, Tartışma
12 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Reklam örneklerinin analiz teknikleri kapsamında incelenmesi Anlatım, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal medyada reklamcılık ve viral reklamlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili görsel ve metinsel örnekleri inceleme Sosyal medyada reklamcılık ve viral reklam örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
15 Konuyla ilgili görsel ve metinsel örnekleri inceleme Farklı mecralarda reklamcılık ve farklı mecralarda reklamcılık örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nas, A. (2023). Marka Aktivizmi. Konya:Çizgi Kitabevi Yayınları
Tosun, N., Dönmez, M., Ülker, Y. (2023). Reklam Kampanyası Yönetimi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
5
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
4
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
4
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
5
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
5
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
5
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
4
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
5
4
Thinks critically about the organization / institution.
5
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 6 78
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 205
Genel Toplam 205
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0