TR EN

REKLAMDA YARATICILIK II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI302 REKLAMDA YARATICILIK II 6 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin, dijital tasarım programlarını kullanarak (Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator) reklamın yaratıcı süreçlerini planlamaları ve uygulamaları için ihtiyaçları olan beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Ders, görsel tasarım elemanlarını, tasarım ilkelerini, görsel algılama ilkelerini ve bu ilkelere bağlı kalarak yapılan dijital reklam uygulama çalışmalarını kapsamaktadır. Aynı zamanda bu çalışmalarda kullanılan grafik ve tipografik öğelere dair bilgiler de bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel iletişim ve tasarım kavramı çerçevesinde tasarımın elemanları ve prensiplerini tanımlar.
Reklamda yaratıcı stratejiler bileşenleri ile iletişimin özelliklerini hatırlayarak hangi iletişim araçlarının kullanılması gerektiğiyle ilgili çıkarım yapar.
Daha önce yapılmış reklam çalışmalarındaki görsel algılama ilkelerini tanımlar.
Reklam tasarımlarını, grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak ve Adobe Photoshop programını kullanarak uygular.
Görsel iletişim tasarımında yazı, anlam ve renk kurallarını Adobe Illustrator programında uygular.
Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarını görsel algılama ilkeleri doğrultusunda kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, tartışma
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Görsel İletişim ve Tasarım, tasarım elemanları ve tasarım prensipleri. Görsel iletişim ve yazı. Anlam ve algı ölçütleri. Görsel iletişim ve yeniden hatırlama ilişkisi. Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Görsel iletişim tasarımı ve renk. Uygulama: Illustrator'de çizim ve renklendirme. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Görsel algı ve Gestalt teorisi prensipleri. Figür-Arkaplan, denge, görüntünün özellikleri ve öğelerin sembolize formlarının ve anlamlarının uygunluk ilkesi arasındaki ilişkileri. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
5 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Gestalt teorisi ve kompozisyon. Algısal gruplama, benzer görüntüler, farklı görüntüler ve sembolize edilmesi. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
6 Konuyla ilgili görsel örnekleri ve metinleri inceleme Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri. Uygulama: Illustrator'de yazı ve görüntü, görüntü maskeleme fonksiyonu. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
7 Konuyla ilgili görsel örnekleri ve metinleri inceleme Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili görsel örnekleri ve metinleri inceleme Adobe Photoshop: Arayüz ve araçları: Dekupe araçları, yazı araçları ve katman kavramı. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
10 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Renk modelleri: HSL modeli, toplamsal ve çıkarımsal renk modelleri, renklerin sayısallaştırılması. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
11 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Uygulama: Photoshop araç ve komutları. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ürün örnekleri: Poster tasarımı Grup çalışması
13 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ürün örnekleri Grup çalışması
14 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ürün örnekleri: Broşür tasarımı. Grup çalışması
15 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Basılı reklamcılık örnekleri Grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Book, Albert C. (1998). Reklamcılıkta metin ve taslağın ilkeleri. Yayınevi Yayıncılık
Burtenshaw, Ken (2014). Yaratıcı reklamcılığın temelleri. İstanbul: Literatür.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
4
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
4
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
4
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
5
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
4
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
4
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
5
3
Has the ability to encourage innovations.
5
4
Thinks critically about the organization / institution.
5
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 5 60
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0