Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISL221 | AKADEMİK BAŞARI VE SOSYAL YAŞAM BECERİLERİ | 4 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilerin hem üniversite yaşamındaki akademik başarılarını arttıran hem de sonrasındaki sosyal yaşamlarına uyum sağlamalarında ihtiyaç duyacakları ve karşılaşabilecekleri olası problemleri çözüme kavuşturmaları için gerekli olan sosyal yaşam becerilerini; örneklendirerek yorumlayabilmesini sağlamak ve içinde bulunduğu sosyal etkileşim ağında kullanarak ve sorun çözmek üzere yeniden düzenleyerek değerlendirmesine imkân tanıyacak bilgi ve becerileri kazanmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde; akademik başarı ve sosyal yaşam becerileri kapsamındaki temel kavramlar, sürdürülebilir sosyal etkileşim için gerekli olan iletişim becerileri, iletişim sorunları ve bu sorunlarla baş etmenin yöntemleri, stres yönetimi, çatışma yönetimi, kariyer planlama, zaman yönetimi, konuları ve sunum hazırlama teknikleri için gerekli teorik uygulamalar anlatılmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyal yaşam becerilerine ilişkin kavramları tanımlar. (Decribe) (1) |
Merak ettiklerini öğrenmeyi öğrenerek keşfeder. (Discover) (4) |
İletişim kavramını ve iletişim becerilerini tanımlar. (Define) (1) |
Etkin sorun çözme becerisini gösterir. (Solve) (3) |
Kariyer hedefi için yol haritasını belirler. (Determine) (4) |
Etik değerlere uygun kararlar verir. (Decision) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Giriş: Ders İçeriği ve Oryantasyon | Anlatım |
2 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi I: Etik, Kurumdaşlık ve Aidiyet | Anlatım |
3 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi II: Bilim, Bilim Etiği ve Akademik Yaşam | Anlatım |
4 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi III: Ahlak, Kendini Tanıma ve Kişisel Hedefler | Anlatım |
5 | Literatür Okuması | Zaman Yönetimi ve Kişisel Organizasyon | Anlatım |
6 | Literatür Okuması | Kişisel Verimlilik Teknikleri | Anlatım |
7 | Literatür Okuması | Kariyer Planlama ve Yönetimi | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | İletişim I: İletişim ve Türleri | Anlatım |
10 | Literatür Okuması | İletişim II: İletişim Sorunları, Çatışma ve İletişim Becerileri | Anlatım |
11 | Literatür Okuması | İletişim III: Çeşitlilik, Çok Kültürlülük ve Kültürlerarası İletişim | Anlatım |
12 | Literatür Okuması | Stres Yönetimi: Stresi Tanımlama ve Stresle Başa Çıkma Yöntemleri | Anlatım |
13 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri I: Sunum Hazırlama | Anlatım |
14 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri II: Sunum Yönetimi | Anlatım |
15 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri III: Sunum Yönetimi | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tuncer, E., Özgen, M. I., Işık, R., Özbek, P., Kılıç, B. (2015). Üniversite ve Ötesi : Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. |
Dinçer, M. K. (2012). İletişimin kalbi sözsüz iletişim becerileri. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
Stutman, R. K., Poole, M. S., Folger, J., (2013). Çatışma Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Folger, J., Poole, M. S., & Stutman, R. K. (2017). Working through conflict: Strategies for relationships, groups, and organizations. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
||||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
||||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
||||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
||||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
||||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
||||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
||||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
||||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
||||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
||||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
||||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |