TR EN

YENİ MEDYAYA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM102 YENİ MEDYAYA GİRİŞ 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere yeni medya kuramlarını öğretmek ve yeni medya alanında uygulanan pratikleri göstermektir.
İçerik: Dersin içeriğini yeni medya kuramları, yeni medyanın neleri kapsadığı, geleneksel medya ile yeni medyanın farklılıkları ve yeni medyanın kitle hareketlerindeki rolü oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yeni Medya kavramsallaştırmaları yapan teorileri inceler.
Yeni Medya teorilerinin hem iletişim alanında hem de diğer ilgi alanlarda nasıl bir konumda bulunduğunu açıklar.
Yeni Medyanın geleneksel medyadan farklarını örnekleriyle birlikte gösterir.
Her geçen gün gelişen web teknolojileri ve değişen iletişim alanı hakkında bilgi sahibi olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni Medyanın tanımı ve kavramlara giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Lev Manovich, yeni medyanın dili, özellikleri ve yapısı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Enformasyon toplumu ve ağ toplumu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni medyanın etkileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni medyada bilgi kirliliği, teyit ve doğrulama yöntemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni medya ve toplumsal hareketler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Web 2.0, web 3.0, web 4.0 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Sosyal medya Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme
10 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni medya ve gazetecilik Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme
11 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni medya ve vatandaş gazeteciliği Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme
12 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni medya ve reklam Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme
13 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni medya ve kişisel veriler, yeni medyada kullanılan algoritmalar Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme
14 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Yeni medya ve kültür Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme
15 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Materyallerden Yararlanma Hakikat sonrası çağ ve gerçeklik sorunu Anlatım, Soru Cevap, Örneklerle Gösterme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yengin D. (2012). Yeni Medya ve… . İstanbul: Anahtar Kitaplar
Jenkins H. (2016). Cesur Yeni Medya. İstanbul: İletişim Yayınları
Gezgin S., Iralı A. E. (2017). Yeni Medya Analizleri. İstanbul: Eğitim Kitabevi Yayınları
James C. (2014). Disconnected: Youth, New Media and Ethics Gap. Massachusetts: MIT Press
MediaCat Journal. İstanbul: Kapital Media
Kaynaklar: Van Dijk, J. (2016). Ağ Toplumu. Kafka Kita
Neuman, W. R. (2018). Dijital Fark. The Kitap.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
3
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
3
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
3
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
2
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
0
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
0
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
1
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
3
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
1
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
0
2
Design using new architectures of big data processing systems.
0
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 35 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0