Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM104 | MEDYA TARİHİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrenciye; farklı medya biçimlerinin gelişme sürecini bilme, eski ve yeni medya biçimleri arasında karşılaştırma yapabilme, medyanın toplum ve kültür üzerindeki etkilerini yorumlama becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İlk çağlardan bu yana medyanın gelişim süreci, geleneksel ve yeni medya teknolojilerinin ortaya çıkışı ve gelişim süreci, medya ve iletişim, kitle iletişimi ve kitle iletişim araçları, kitle toplumu, kitle kültürü ve kültür endüstrisi kavramları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim tarihine, teknolojiye ve yeniliğe ilişkin kavramları tanımlayabilme |
Dünyada ve Türkiye’de medyanın gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme |
Medya ve iktidar arasındaki ilişki ve etkileşimi eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
Tarihin çeşitli dönemlerindeki olay ve olguların medya araçlarının gelişim sürecine olan etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Tanışma ve Genel Giriş Yazı öncesi iletişim, ilk çağlarda iletişim | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür tarama | Antik yunan ve roma dönemi örnekleriyle iletişim ve haberleşme, duvar gazeteleri ve diğer örnekler | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür tarama | Ortaçağ’da iletişim ve matbaanın icadı | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür tarama | Modern Çağ Avrupa’sında İletişim ve Basın | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür tarama | Avrupa’da yaşanan gelişmeler ve basının rolü | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür tarama | Osmanlı Devleti’nde basının ilk yılları, ilk gazeteler | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Literatür tarama | Osmanlı’da ve Avrupa’da basına uygulanan baskı ve sansürler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Osmanlı’da ve Avrupa’da basına uygulanan baskı ve sansürler. İlk Basın Kanunları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Cumhuriyetin ilk yıllarında basının durumu. Basın kanunları ve kararnameler. Radyolu yıllar. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Darbe yıllarında, öncesinde ve sonrasında Türkiye’de basının durumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | TRT’nin kuruluşu ve renkli televizyonların hayatımıza girişi. RTÜK’ün kuruluşu ve amacı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Web yayıncılığı, internet medyası ve sosyal medya | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Günümüzde Türkiye’den ve Dünya’dan büyük medya kuruluşlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Medya ve Cinsiyet | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Topuz H. (2003). Türk Basın Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi |
Crowley D. - P. Heyer (2019). Taş Devri Sembollerinden Sosyal Medyaya İletişim Tarihi, Siyasal Kitabevi: Ankara |
Tandaçgüneş N. (2014). İletişim Tarihi. İÜ Kitaplığı: İstanbul |
Mattelart A. & M. (2017). İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları: İstanbul |
Briggs A. - P. Burke (2011. Medyanın Toplumsal Tarihi, Kırmızı Yayınları: İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
5 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
5 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
3 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
1 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
0 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
0 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
1 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
2 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
1 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
0 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
0 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 45 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |