TR EN

YENİ MEDYA VE YAYINCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM204 YENİ MEDYA VE YAYINCILIK 4 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste bilgi teknolojileri, telekomünikasyon ve medya sektörlerinin yakınsaması sonucu ortaya çıkan yeni yayın teknolojilerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İnternet teknolojilerinin geleneksel yayıncılık üzerinde yarattığı dönüşüm (IpTv,sayısal radyo, online yayıncılık), bir web sitesinin hazırlanması ve yayınlanması için temel gereksinimler olan Html, Css ve JavaScript konuları ele alınacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yayın teknolojilerinin tarihsel gelişimini siyasal, ekonomik ve sosyal boyutlarıyla birlikte açıklayabilme
Bilgi teknolojileri, telekomünikasyon ve medya sektörlerinin yakınsaması sonucu olarak ortaya çıkan yeni yayıncılık alanlarını tanımlayabilme
Bir web sitesi hazırlamak için gerekli olan temel Html, Css ve JavaScript bilgisi edinme
Ders döneminin sonunda bir yeni medya uygulaması olarak html ve css kodlarıyla yazılmış bir web sitesi tasarlayarak sitenin yayınlanma aşamalarını gerçekleştirebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Genel Tanıtım, İletişim ve Yayıncılık Kavramlarına Genel Bakış - Konvansiyonel Medya ve Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi - Bilgisayar ve Dijital Dilin Gelişimi Uygulama: Temel Programlar ve Uygulama Örnekleri Gösterimi - Dönem ödevinin verilmesi Anlatım
2 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması Yeni Medya ve Yeni Medyayı Mümkün Kılan Teknolojik Gelişmeler - İnternetin Gelişimi - Web 1.0 Dönemi Uygulama: İletişim Tasarımı - İnfo Grafik /Photoshop uygulama Anlatım
3 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Yakınsama Kavramı - Web 2.0 Dönemi/Etkileşimli Medya ve Kurumsal Kimlik Uygulamaları Uygulama: İletişim Tasarımı - İnfo Grafik /Photoshop uygulama Anlatım
4 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Bir İş ve Fırsat Ortamı Olarak Yeni Medya - Yeni medyanın fark ve avantajları - Yeni medyanın temel dinamikleri Uygulama: Uygulama: İletişim Tasarımı - Bir Mesajı Görselleştirmek - Kurumsal Kimlik Tasarımı (Logo ve Kartvizit) / Corel DRW - Photoshop uygulama Anlatım
5 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Yurttaş Gazeteciliği – Küreselleşmenin Yeni Boyutları - Web 3.0 – Blok zincirler - Web 4.0 dönemi ve sonrası Uygulama: İletişim Tasarımı - Mesaj Tasarımı / Afiş ve broşür tasarımı / Corel DRW - Photoshop uygulama Anlatım
6 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması Anlatım: Yeni Medya Okuryazarlığı - Klasik ve Yeni medyanın geleceği - Sosyal Medyanın Gelişimi ve Medyanın Özgürlüğü Tartışması Uygulama: İletişim Tasarımı - Afiş ve Broşür tasarımı / Corel DRW - Photoshop uygulama Anlatım
7 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Yeni Medyada Yayıncılık (Web 1.0 ve 2.0 dönemi) ve Yeni Çıktılar - Gazeteciliğin İnternete Taşınması - Yeni gazeteciden beklenenler Uygulama: Vize öncesi ödevlerin sunumu Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Yeni medyada haber yapımı - Sosyal medyada habere ulaşmak - Web ve sosyal medyada gelişmiş arama yapmak Uygulama: Mesaj Tasarımı/Gazete Haber Tasarımı/ İndesign uygulama Anlatım
10 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Sosyal medyadaki haber içeriğini doğrulamak - Yeni Dönemde Veri gazeteciliği Uygulama: Mesaj Tasarımı/Dergi Haber Tasarımı/ İndesign uygulama Anlatım- Uygulama
11 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Dergicilik ve Dergi Yayıncılığına Yeni Yaklaşımlar - İnternet Ortamında Alternatif Medya: Bağımsız, Yurttaş ve Serbest Gazetecilik Uygulama: İletişim Tasarımı - Mesaj Tasarımı/İnternet Haber tasarımı/ Portal uygulama Anlatım- Uygulama
12 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Yeni medya ve Reklamcılık - İnternet reklamcılığı - Google Adsense / Adwords - Uygulama: İletişim Tasarımı/Reklamcılık - Reklam metni ve senaryosu Örneklerinin gösterimi ve uygulanması Anlatım- Uygulama
13 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Facebook, İnstagram ve Twitter Reklamları - Gerilla pazarlama Uygulama: İletişim Tasarımı/Reklamcılık - Reklam metni ve senaryosu Örneklerinin gösterimi ve uygulanması Anlatım- Uygulama
14 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması - Genel Tekrar ve Proje Teslimleri Uygulama: İletişim Tasarımı - Banner Reklam Tasarım/Photoshop animasyon uygulama Anlatım- Uygulama
15 Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması Uygulama: Genel Tekrar ve Proje Teslimleri Anlatım- Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pavlik, J. V. (2013). Yeni medya ve gazetecilik (Çev. Müge Demir ve Berrin Kalsın). Ankara: Phoenix Yayınevi.
Büyükbingöl A. (2021). İnternet Ortamında Serbest Gazetecilik, Urzeni Yayınları: İstanbul
Jenkins H. (2016). Cesur Yeni Medya. Istanbul: Iletisim Yayınları
Digital Journalism Journal. Taylor and Francis. London: Routledge Publishing

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
3
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
3
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
3
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
1
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
3
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
3
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
2
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
3
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
1
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
2
2
Design using new architectures of big data processing systems.
0
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 4 40
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 5 25
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 8 5 40
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0