Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM204 | YENİ MEDYA VE YAYINCILIK | 4 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste bilgi teknolojileri, telekomünikasyon ve medya sektörlerinin yakınsaması sonucu ortaya çıkan yeni yayın teknolojilerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İnternet teknolojilerinin geleneksel yayıncılık üzerinde yarattığı dönüşüm (IpTv,sayısal radyo, online yayıncılık), bir web sitesinin hazırlanması ve yayınlanması için temel gereksinimler olan Html, Css ve JavaScript konuları ele alınacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yayın teknolojilerinin tarihsel gelişimini siyasal, ekonomik ve sosyal boyutlarıyla birlikte açıklayabilme |
Bilgi teknolojileri, telekomünikasyon ve medya sektörlerinin yakınsaması sonucu olarak ortaya çıkan yeni yayıncılık alanlarını tanımlayabilme |
Bir web sitesi hazırlamak için gerekli olan temel Html, Css ve JavaScript bilgisi edinme |
Ders döneminin sonunda bir yeni medya uygulaması olarak html ve css kodlarıyla yazılmış bir web sitesi tasarlayarak sitenin yayınlanma aşamalarını gerçekleştirebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Genel Tanıtım, İletişim ve Yayıncılık Kavramlarına Genel Bakış - Konvansiyonel Medya ve Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi - Bilgisayar ve Dijital Dilin Gelişimi Uygulama: Temel Programlar ve Uygulama Örnekleri Gösterimi - Dönem ödevinin verilmesi | Anlatım |
2 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | Yeni Medya ve Yeni Medyayı Mümkün Kılan Teknolojik Gelişmeler - İnternetin Gelişimi - Web 1.0 Dönemi Uygulama: İletişim Tasarımı - İnfo Grafik /Photoshop uygulama | Anlatım |
3 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yakınsama Kavramı - Web 2.0 Dönemi/Etkileşimli Medya ve Kurumsal Kimlik Uygulamaları Uygulama: İletişim Tasarımı - İnfo Grafik /Photoshop uygulama | Anlatım |
4 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Bir İş ve Fırsat Ortamı Olarak Yeni Medya - Yeni medyanın fark ve avantajları - Yeni medyanın temel dinamikleri Uygulama: Uygulama: İletişim Tasarımı - Bir Mesajı Görselleştirmek - Kurumsal Kimlik Tasarımı (Logo ve Kartvizit) / Corel DRW - Photoshop uygulama | Anlatım |
5 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yurttaş Gazeteciliği – Küreselleşmenin Yeni Boyutları - Web 3.0 – Blok zincirler - Web 4.0 dönemi ve sonrası Uygulama: İletişim Tasarımı - Mesaj Tasarımı / Afiş ve broşür tasarımı / Corel DRW - Photoshop uygulama | Anlatım |
6 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | Anlatım: Yeni Medya Okuryazarlığı - Klasik ve Yeni medyanın geleceği - Sosyal Medyanın Gelişimi ve Medyanın Özgürlüğü Tartışması Uygulama: İletişim Tasarımı - Afiş ve Broşür tasarımı / Corel DRW - Photoshop uygulama | Anlatım |
7 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yeni Medyada Yayıncılık (Web 1.0 ve 2.0 dönemi) ve Yeni Çıktılar - Gazeteciliğin İnternete Taşınması - Yeni gazeteciden beklenenler Uygulama: Vize öncesi ödevlerin sunumu | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yeni medyada haber yapımı - Sosyal medyada habere ulaşmak - Web ve sosyal medyada gelişmiş arama yapmak Uygulama: Mesaj Tasarımı/Gazete Haber Tasarımı/ İndesign uygulama | Anlatım |
10 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Sosyal medyadaki haber içeriğini doğrulamak - Yeni Dönemde Veri gazeteciliği Uygulama: Mesaj Tasarımı/Dergi Haber Tasarımı/ İndesign uygulama | Anlatım- Uygulama |
11 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Dergicilik ve Dergi Yayıncılığına Yeni Yaklaşımlar - İnternet Ortamında Alternatif Medya: Bağımsız, Yurttaş ve Serbest Gazetecilik Uygulama: İletişim Tasarımı - Mesaj Tasarımı/İnternet Haber tasarımı/ Portal uygulama | Anlatım- Uygulama |
12 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yeni medya ve Reklamcılık - İnternet reklamcılığı - Google Adsense / Adwords - Uygulama: İletişim Tasarımı/Reklamcılık - Reklam metni ve senaryosu Örneklerinin gösterimi ve uygulanması | Anlatım- Uygulama |
13 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Facebook, İnstagram ve Twitter Reklamları - Gerilla pazarlama Uygulama: İletişim Tasarımı/Reklamcılık - Reklam metni ve senaryosu Örneklerinin gösterimi ve uygulanması | Anlatım- Uygulama |
14 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Genel Tekrar ve Proje Teslimleri Uygulama: İletişim Tasarımı - Banner Reklam Tasarım/Photoshop animasyon uygulama | Anlatım- Uygulama |
15 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | Uygulama: Genel Tekrar ve Proje Teslimleri | Anlatım- Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pavlik, J. V. (2013). Yeni medya ve gazetecilik (Çev. Müge Demir ve Berrin Kalsın). Ankara: Phoenix Yayınevi. |
Büyükbingöl A. (2021). İnternet Ortamında Serbest Gazetecilik, Urzeni Yayınları: İstanbul |
Jenkins H. (2016). Cesur Yeni Medya. Istanbul: Iletisim Yayınları |
Digital Journalism Journal. Taylor and Francis. London: Routledge Publishing |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
3 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
3 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
3 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
1 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
3 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
3 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
2 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
3 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
1 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
2 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
0 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 4 | 40 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 5 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |