Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM107 | TEMEL PROGRAMLAMA | 1 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Arş.Gör. MERVE VURAL ALLAHAM |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrenciye algoritma oluşturma, veri tipleri, değişkenler, operatörler gibi temel programlama kavramlarına ilişkin yeterlilik kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders temel algoritma yapısını ve aşamalarını, temel programlama kavramlarını ve yöntemlerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Programlamanın mantığını açıkça kavrayabilme |
Programlama için gereken değişkenleri tanımlayabilme ve kullanabilme |
Programlama öncesi algoritma akış şeması hazırlayabilme |
Programı çalıştırıp test edebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Tanışma ve programlamaya genel giriş | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
2 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Programlamanın temel kavramları | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
3 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Algoritmanın temelleri | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
4 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Algoritma tasarımı | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
5 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Algoritma yazım türleri | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
6 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Algoritma elemanları | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
7 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Algoritma akış şeması hazırlama | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Programlama dilleri ve C# programlanın temelleri | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
10 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma göstermek | C# programla dilinde değişkenler | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
11 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | C# programla dilinde veri tipleri | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
12 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | C# programla dilinde operatörler | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
13 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | C# programla dilinde kontrol yapıları | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
14 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | C# programla dilinde karar yapıları | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
15 | Literatür tarama, görsellerden ve yazılı kaynaklardan yararlanma | Örnek Uygulama, workshop Çalışması | Anlatım, soru cevap, göstererek öğretme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Fahrettin Erdinç, Abaküs Yayınları, 2015 |
Algoritma ve Programlama Mantığı, H. Burak Tungut, Kodlab Yayınları, 2019 |
Her Yönüyle C# 8.0, Volkan Aktaş, Kodlab Yayınları, 2019 |
McGrath M. (2015). Coding for Beginners in Easy Steps: Basic Programming for All Ages. Warwickshire: In Easy Steps Publishing |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
1 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
0 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
2 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
1 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
5 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
4 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
1 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
2 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
0 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
4 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
2 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 5 | 50 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |