TR EN

MEDYA ANALİZİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM318 MEDYA ANALİZİ 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇETİN ÖZTÜRK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; medyayı tarihsel, toplumsal, ekonomik ve kültürel açılardan ele alıp medya metinlerinin doğru biçimde incelenmesini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği medya metinlerinin görsel ve işitsel olarak analizi, söylem analizi, göstergebilim konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medyayı analiz etme yöntemlerini açıklayabilme
Medyanın işlevini tarihsel, kültürel ve toplumsal açıdan yorumlayabilme
Analiz yöntemlerini yazılı ve görsel medya metinlerine uygulayabilme
Medyanın kültürel inşa üretimini eleştirebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Ders hakkında genel bilgilendirme, medya kavramının tartışılması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Kitap Okuma, Literatür Tarama Analiz Yöntemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Kitap Okuma, Literatür Tarama Frankfurt Okulu ve Kültürel Çalışmalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Kitap Okuma, Literatür Tarama İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Kitap Okuma, Literatür Tarama Yapısökümcülük Anlatım, Örneklerle Gösterme
6 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma Michel Foucault, Jacques Derrida, Jean Baudrillard: Bir metni parçalarına ayırmak Anlatım, Örneklerle Gösterme
7 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma İçerik Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma İçerik Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
10 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma Söylem Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
11 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma Söylem Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
12 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma Eleştirel Söylem Analizi, Norman Fairclough’un Söylem Analizi Anlatım, Örneklerle Gösterme
13 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma Teun Van Dijk’in Söylem Analiz Yöntemi Anlatım, Örneklerle Gösterme
14 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Medyanın Ekonomi Politik Çözümlenmesi Anlatım, Örneklerle Gösterme, Tartışma
15 Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Bir Medya Kuruluşunun Tüm Boyutları ile Ele Alınışı Anlatım, Örneklerle Gösterme, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gültekin B., Göksel A. B. (2008). Medya Analizleri. Ankara: Nobel Akademik Yayınclık
Foucault M. (1993). Bu Bir Pipo Değildir. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Erdem. B. K. (2014) Doğu – Batı İkilemi Bağlamında El Cezire. İstanbul: Vadi Yayınları
Network (1976) Dir. Siydney Lumet

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
3
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
4
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
5
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
3
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
0
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
1
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
5
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
4
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
2
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
0
2
Design using new architectures of big data processing systems.
0
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 40 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0