Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM318 | MEDYA ANALİZİ | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇETİN ÖZTÜRK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; medyayı tarihsel, toplumsal, ekonomik ve kültürel açılardan ele alıp medya metinlerinin doğru biçimde incelenmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği medya metinlerinin görsel ve işitsel olarak analizi, söylem analizi, göstergebilim konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Medyayı analiz etme yöntemlerini açıklayabilme |
Medyanın işlevini tarihsel, kültürel ve toplumsal açıdan yorumlayabilme |
Analiz yöntemlerini yazılı ve görsel medya metinlerine uygulayabilme |
Medyanın kültürel inşa üretimini eleştirebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Ders hakkında genel bilgilendirme, medya kavramının tartışılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Analiz Yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Frankfurt Okulu ve Kültürel Çalışmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | Yapısökümcülük | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
6 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma | Michel Foucault, Jacques Derrida, Jean Baudrillard: Bir metni parçalarına ayırmak | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
7 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma | İçerik Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma | İçerik Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
10 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma | Söylem Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
11 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma | Söylem Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
12 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma | Eleştirel Söylem Analizi, Norman Fairclough’un Söylem Analizi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
13 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı Örneklerden Faydalanma | Teun Van Dijk’in Söylem Analiz Yöntemi | Anlatım, Örneklerle Gösterme |
14 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Medyanın Ekonomi Politik Çözümlenmesi | Anlatım, Örneklerle Gösterme, Tartışma |
15 | Kitap Okuma, Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Bir Medya Kuruluşunun Tüm Boyutları ile Ele Alınışı | Anlatım, Örneklerle Gösterme, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gültekin B., Göksel A. B. (2008). Medya Analizleri. Ankara: Nobel Akademik Yayınclık |
Foucault M. (1993). Bu Bir Pipo Değildir. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Erdem. B. K. (2014) Doğu – Batı İkilemi Bağlamında El Cezire. İstanbul: Vadi Yayınları |
Network (1976) Dir. Siydney Lumet |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
3 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
4 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
5 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
3 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
0 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
1 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
5 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
4 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
2 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
0 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
0 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 182 |
Genel Toplam | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |