TR EN

İLETİŞİM VE TOPLUM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM109 İLETİŞİM VE TOPLUM 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇETİN ÖZTÜRK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere kitle toplumunun oluşumunda iletişimin etkisini aktarmak ve günümüzde geleneksel iletişim yöntemleriyle yeni iletişim yöntemlerinin ne gibi farklılıklara sahip olduğunu açıklamaktır.
İçerik: Dersin içeriğinde iletişim araştırmalarında geçmişten günümüze kadar gerçekleşen aşamalar, iletişimin toplum üzerindeki etkisi, iletişim teknolojilerinin ilişkili olduğu toplumsal değişimler yer almaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dünyada insanların toplumsal yaşama geçişini açıklayabilme
Kitle toplumunun oluşum süreçlerini ve aşamalarını kavrayabilme
Toplumsal yaşamda iletişimin teknolojilerinin gelişimini ve etkisini açıklayabilme
Yeni iletişim teknolojilerinin uluslararası topluma katkılarını eleştirel bir gözle yorumlayabilme
Toplumsal anlamda geleneksel iletişim araçlarının etkisi ile yeni medyanın etkilerini karşılaştırabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin içeriği ve amacı hakkında bilgilendirme, iletişimin temel kavramları Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür tarama İletişim türleri ve yığınsal iletişim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Literatür tarama Toplum, iletişim ve kamuoyu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Literatür tarama Geleneksel iletişim kuramları, çizgisel yaklaşımlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Literatür tarama Medya toplum üzerinde nasıl bir "etkiye" sahip? Bu etki nasıl ortaya çıkar? Etki merkezli iletişim çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Literatür tarama Eleştirel yaklaşımlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Literatür tarama Kültür endüstrisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, film izleme (Thank You for Smoking) İletişim sürecinde alıcı tamamen pasif mi? Alıcı/izleyici merkezli iletişim çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Literatür tarama Teknoloji iletişim süreçlerinde nasıl bir role sahip? Teknoloji merkezli iletişim çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Literatür tarama Uluslararası iletişim, küreselleşme, küyerelleşme ve yerelleşme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Literatür tarama, film izleme (Anchorman: The Legend Of Ron Burgundy) Haber endüstrisi, Medya Zenginliği Kuramı ve medya etiği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Literatür tarama Dijital iletişim araçları aracılığıyla yeni bir kamusal alan mı oluştu? Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Literatür tarama Medya ve toplumsal hareketler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Literatür tarama Genel değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdoğan İ. ve Alemdar K. (1990). İletişim ve Toplum Kitle İletişim Kuramları Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar. Ankara: Bilgi Yayınları
Maigret, Eric (2019). Medya ve İletişim Sosyolojisi (6. Baskı) (Çev. Halime Yücel). İstanbul: İletişim
Castells, Manuel (2016). İletişimin Gücü (Ed. Beyza Becerikli). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
Foucault, Michel (2016). Özne ve İktidar (3. Basım) (Çev. Osman Akınhay, Işık Ergüden). İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Adorno, Theodor W. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (Çev. Elçin Gen, Nihat Ülner, Mustafa Tüzel). İstanbul: İletişim
İlal, Ersan (2007). İletişim, Yığınsal İletişim Araçları ve Toplum. İstanbul: Der Yayınları
Önür N. (2002). Küreselleşen Dünyada İletişim ve Toplum. Ankara: Alp Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
4
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
5
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
3
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
2
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
0
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
0
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
3
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
1
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
1
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
0
2
Design using new architectures of big data processing systems.
0
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 40 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0