Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM213 | BİLİŞİM HUKUKU | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. ONUR SARI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı Yeni Medya bölümü öğrencilerinin bilişim hukukuna ilişkin temel kavramları ve ilkeleri tanımlayabilmesi, bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan hukuki sorunları değerlendirebilmesi, bilişim alanında işlenen suçlar ve bunlara karşı alınması gereken önlemler konusunda bilgi sahibi olmasıdır. |
İçerik: | Bilişim Hukukuna ilişkin güncel gelişmeler, konu hakkındaki ulusal ve uluslararası yargı kararları, emsal teşkil eden olaylar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilişim alanını kapsayan yasa maddelerini ezberler. |
Bilişim alanında gerçekleşen gelişmeleri yorumlar. |
Bilişim Hukukunun kapsamına giren hususları edindiği bilgiler ışığında değerlendirir. |
Bilgi teknolojileri alanında ortaya çıkabilecek uyuşmazlıklarda ve hak ihlallerinde ne gibi yöntemlerin takip edilmesi gerektiğini tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Bilişim kavramı ve tanımı | Anlatım |
2 | Kitap Okuma | Bilişim Hukuku nedir, hangi alanları kapsar? | Anlatım |
3 | Kitap Okuma | Bilişim Hukukunun temel kavramları | Anlatım |
4 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Bilişim alanında özgürlük ve özgürlüğün sınırlılıkları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | İnternette kişilik haklarının ihlali | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Fikri haklar ve bu hakların korunması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Bilişim suçları ve güncel örnekler | Anlatım, Örneklerden Yararlanma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Türk Ceza Kanunu’nda yer alan bilişim suçlarıyla ilgili maddelerin incelenmesi | Anlatım, Örneklerden Yararlanma |
10 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | E- ticaretin güvenlik teknolojisi | Anlatım |
11 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Elektronik Sözleşmeler | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
12 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | İnternette kişisel verilerin korunması | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
13 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | İnternette kişisel verilerin korunması | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
14 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Uluslararası hukukta bilişim suçları ve emsal teşkil eden durumlar | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
15 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dülger M. V. (2015). Bilişim Suçları ve İnternet İletişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Turan M. (2016). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık. Ankara |
Aydın E. D. (1992). Bilişim Suçları ve Hukukuna Giriş. İstanbul: Doruk Yayınları |
Uyarer S. G. (2020). Kişisel Verilerin Korunması. Ankara: Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
0 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
1 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
2 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
3 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
0 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
0 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
3 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
1 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
2 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
0 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
0 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |