TR EN

BİLİŞİM HUKUKU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM213 BİLİŞİM HUKUKU 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. ONUR SARI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı Yeni Medya bölümü öğrencilerinin bilişim hukukuna ilişkin temel kavramları ve ilkeleri tanımlayabilmesi, bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan hukuki sorunları değerlendirebilmesi, bilişim alanında işlenen suçlar ve bunlara karşı alınması gereken önlemler konusunda bilgi sahibi olmasıdır.
İçerik: Bilişim Hukukuna ilişkin güncel gelişmeler, konu hakkındaki ulusal ve uluslararası yargı kararları, emsal teşkil eden olaylar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilişim alanını kapsayan yasa maddelerini ezberler.
Bilişim alanında gerçekleşen gelişmeleri yorumlar.
Bilişim Hukukunun kapsamına giren hususları edindiği bilgiler ışığında değerlendirir.
Bilgi teknolojileri alanında ortaya çıkabilecek uyuşmazlıklarda ve hak ihlallerinde ne gibi yöntemlerin takip edilmesi gerektiğini tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Bilişim kavramı ve tanımı Anlatım
2 Kitap Okuma Bilişim Hukuku nedir, hangi alanları kapsar? Anlatım
3 Kitap Okuma Bilişim Hukukunun temel kavramları Anlatım
4 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Bilişim alanında özgürlük ve özgürlüğün sınırlılıkları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma İnternette kişilik haklarının ihlali Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Fikri haklar ve bu hakların korunması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Bilişim suçları ve güncel örnekler Anlatım, Örneklerden Yararlanma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Türk Ceza Kanunu’nda yer alan bilişim suçlarıyla ilgili maddelerin incelenmesi Anlatım, Örneklerden Yararlanma
10 Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma E- ticaretin güvenlik teknolojisi Anlatım
11 Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Elektronik Sözleşmeler Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma
12 Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma İnternette kişisel verilerin korunması Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma
13 Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma İnternette kişisel verilerin korunması Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma
14 Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Uluslararası hukukta bilişim suçları ve emsal teşkil eden durumlar Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma
15 Yazılı ve Görsel Örneklerden Faydalanma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dülger M. V. (2015). Bilişim Suçları ve İnternet İletişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık, Ankara
Turan M. (2016). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık. Ankara
Aydın E. D. (1992). Bilişim Suçları ve Hukukuna Giriş. İstanbul: Doruk Yayınları
Uyarer S. G. (2020). Kişisel Verilerin Korunması. Ankara: Seçkin Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
0
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
1
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
2
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
3
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
0
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
0
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
3
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
1
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
2
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
0
2
Design using new architectures of big data processing systems.
0
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 40 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 159
Genel Toplam 159
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0