TR EN

KULLANICI DENEYİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM309 KULLANICI DENEYİMİ 5 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AHMET SİNAV
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; Bilgi teknolojilerinin ilerlemesiyle birlikte değişim ve gelişim süreçlerinde olan medya sektörü için kullanıcılara yönelik fikir ve projeler üretilmesini amaçlamaktadır. Derste kullanıcı deneyimi alanındaki tarihsel ve evrensel prensipler derinlikli olarak irdelenecektir. Bu dersin amacı kullanıcı deneyiminin tarihçesi, kullanıcı merkezli tasarım yaklaşımı, kullanıcı davranışları ve kullanıcı eğilimleri konularında ilke ve kuramlar hakkında öğrencilerin bilgi edinmesini sağlamaktır. Derse katılan öğrenciler yaratıcı teknikleri öğrenirken aynı zamanda "tasarımcı düşünüş" yaklaşımının temel prensiplerini kazanmış olacaklardır.
İçerik: Dersin içeriğini; mobil uygulamalar, akıllı cihazlar, kullanıcı merkezli tasarım, interaktif web tasarımları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilgi mimarisi ve kavramlarını açıklayabilme
Kullanıcı deneyimi tasarımını anlayabilme
Herhangi bir sektörde kullanıcılara yönelik ihtiyaçların karşılanması noktasında bilgi teknolojisi ürünlerini kullanabilme
Bulunduğu alandaki mevcut şartları gelişen teknolojilere ayak uyduracak şekilde geliştirebilme
Kullanıcı deneyimini çok boyutlu olarak kavrayabilmek; çalışmalarına, projelerine uygulayabilmek
Tasarım odaklı düşünme süreçlerini ve UX yöntemlerini doğru seçip kullanmak
Herhangi bir sektörde kullanıcılara yönelik ihtiyaçların karşılanması noktasında bilgi teknolojisi ürünlerini kullanabilmek
Yönlendirici geri bildirim istemek, vermek ve almak
Kullanıcı araştırmalarını yürütebilmek
Kullanıcı deneyimi ölçüm metotları, ölçekler ve araştırma teknikeri hakkında hakimiyet kazanmak
Kullanılabilirlik tasarım problemlerini fark edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
İnsan bilgisayar, insan-sistem ilişkilerini insan odaklı olarak şekillendirebilmek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Kullanıcı Deneyimi ile Tasarım Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür Tarama Bilgisayar Bilimleri Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür Tarama İnsan Merkezli Hesaplama ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Bilgisayar ara yüzleri için grafik tasarım Anlatım, Soru Cevap, Uygulama ile Gösterme
5 Literatür Tarama Kullanıcı Deneyimi, Senaryolar Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür Tarama Bilgi Mimarisi Tasarım Teknikleri Anlatım, Soru Cevap
7 Literatür Tarama Bilgi Mimarisi Tasarım Teknikleri Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Kullanıcı Deneyimi odak grupları Anlatım, Soru Cevap
10 Literatür Tarama Tasarım yöntemleri Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Prototipleme araçları Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanarak Öğretme
12 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Küçük ekranlar için tasarım Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanarak Öğretme
13 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Duyarlı tasarım Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanarak Öğretme
14 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Diğer ara yüzler (işitsel arayüzler, jest arayüzleri) Anlatım, Soru Cevap, Örneklerden Yararlanarak Öğretme
15 Uygulama Üzerinde Gösterme Workshop Göstererek Öğretme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Garrett J. J. (2010). The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web and Beyond. San Francisco: New Riders Publishing
Morville P., Rosenfeld L. (2006). Information Architecture for the World Wide Web: Designing Large-Scale Web Sites. California: O’Reilly,
Dirsehan T. (2012). Müşteri Deneyimi Tasarımı ve Yönetimi. İstanbul: Hiperlink
Varnalı K. (2017). Müşteri Deneyimi: Tasarım, Yönetim, Dönüşüm. İstanbul: Mediacat Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
1
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
1
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
1
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
1
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
3
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
4
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
2
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
2
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
3
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
4
2
Design using new architectures of big data processing systems.
4
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 42 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0