Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM210 | SİBER GÜVENLİK | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere yeni medya ortamı ve müktesebatı kapsamında görsel işitsel medya hizmetlerine ilişkin siber güvenlik konularının temel teorileri ve uygulamaları hakkında temel bilgi ve becerileri öğretmektir. |
İçerik: | Ders içeriğinde; bilgi ve toplum ilişkileri kapsamında yeni medya ortamındaki siber güvenlik tehditleri, toplumlar üzerindeki etkileri, temel alan bilgi güvenliği, ağ güvenliği, güvenlik yönetimi, siber güvenlikle ilgili yasal ve teknik konular yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilişim alanındaki güvenlik konularını ve siber güvenliğin yasal zeminini kavrayabilme |
Güvenli yazılım geliştirme, işletim sistemleri ve veri tabanı tasarımının doğasını anlayabilme |
Siber Güvenlik konularının yeni medya ortamındaki teknik, sosyal ve politik yönlerini yorumlayabilme ve açıklayabilme |
Siber güvenliğin hem kamu hem de özel kuruluşlar için günümüzde hayati önemini bilimsel veriler ışığında tartışabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Siber Güvenliğe Giriş | Anlatım |
2 | Literatür Tarama | Yeni Medya Siber Güvenlik İlişkisi | Anlatım |
3 | Literatür Tarama | Kötü Amaçlı Yazılımlar, Web Saldırıları ve Karşı Tedbirler | Anlatım |
4 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Yararlanma | Adli Bilişim ve Siber Suçlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Yazılı ve Görsel Örneklerden Yararlanma | Siber Saldırılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Yararlanma | Siber Saldırılara Karşı Koyma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Literatür Tarama | İşletim Sistemi ve Ağ Güvenliği Güvenliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | Bulut Bilişim, Veri tabanı, Veri ambarı Güvenliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Yararlanma | Elektronik Ticaret ve Siber Güvenlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Yararlanma | Kişisel Verilerin Korunması. Telif Hakları ve Siber Güvenlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Yararlanma | Sosyal Mühendislik, Propoganda ve Toplumsal Etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Literatür Tarama | Sanal dünyalar, ağ toplumu, siberkültür | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Yararlanma | Siber Savaş ve Siber Terörizm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Literatür Tarama, Yazılı ve Görsel Örneklerden Yararlanma | Siber Savaş ve Siber Terörizm | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çiftçi H. (2017). Her Yönüyle Siber Savaş. Ankara: TÜBİTAK |
Özdemirci F., Torunlar M. (2018). Bilgi – Değişim – Siber Güvenlik – Bağımsızlık. Ankara: Bilgi Yönetimi Dergisi |
Eren M. (2017). Avrupa Birliği’nin Siber Güvenlik Politikası. İstanbul: BETA Yayıncılık |
Citizenfour (2014). Dir. Laura Poitras |
Say, C. (2020). Yeni Dünya Yeni Ağ. Destek Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
1 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
1 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
2 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
2 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
2 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
0 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
1 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
1 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
1 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
3 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
1 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |