TR EN

ETKİLEŞİM TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM235 ETKİLEŞİM TASARIMI 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ABDULKADİR BÜYÜKBİNGÖL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrencilerin web yayıncılığı, mobil uygulama geliştirme, eğlence ve sanatsal performanslara uygulanabilecek etkileşim tasarımı dersinde öğrenciler hızlı prototip oluşturma, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı için prensipleri, kalıpları ve sürecini öğrenip uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik: Etkileşim tasarımının temel kavramları, kullanıcı deneyimine yönelik uygulamalı çalışmalar, ürün tasarımında yaratıcı fikirlerin desteklenmesi konuları ders kapsamındadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kullanıcı odaklı ürün tasarımı ve içerik üretiminin temel kavramlarını öğrenebilmesi
Etkileşim tasarımının prensiplerini ve süreçlerini açıklayabilmesi
Etkileşim tasarımının anlam ve önemini idrak eden öğrenciler bunu yeni medya araçlarında uygulayabilmesi
Dijital pazarlama ve içerik üretimi gibi alanlara özgün tasarımlar ortaya koyabilmesi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma ve Etkileşim Tasarımına Giriş Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma İnsan - Bilgisayar Etkileşimi Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme
3 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Etkileşim Tasarım Süreçleri Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür Tarama Temel Tasarım Prensipleri Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür Tarama Gestalt Algı Teorisi Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür Tarama Bilişsel Psikoloji Anlatım, Soru Cevap
7 Literatür Tarama Kullanıcı Deneyimi ve Kullanılabilirlik Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Mobil Ortamlarda Etkileşim Tasarımı Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme
10 Literatür Tarama Etkileşim Tasarımı - Program kullanımı Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Bilgisayar Destekli tasarımlarda Ergonomi faktörü - Program kullanımı Anlatım, Soru Cevap
12 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma, Program Kullanımı Kurumsal Görsellerin oluşturulması - Program kullanımı Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme
13 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma, Program Kullanımı Kurumsal Görsellerin oluşturulması - Program kullanımı Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme
14 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Web sayfası geliştirilmesi - Program kullanımı Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme
15 Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma Sınav Öncesi Genel Konu Tekrarı Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hoober S., Berkman E. (2017). Designing Mobile Interfaces: Patterns for Interaction Design. O’Reilly Media
Rogers Y., Sharp H., Preece J. (2017). Interaction Design: Beyond Human – Computer Interaction. Copyright Material
Mukadder Ç. (2014), Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ütopya Yayınevi
Malcolm B. (2002), Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
0
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
0
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
1
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
1
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
1
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
2
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
1
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
1
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
1
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
4
2
Design using new architectures of big data processing systems.
4
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 159
Genel Toplam 159
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0