Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM235 | ETKİLEŞİM TASARIMI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ABDULKADİR BÜYÜKBİNGÖL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilerin web yayıncılığı, mobil uygulama geliştirme, eğlence ve sanatsal performanslara uygulanabilecek etkileşim tasarımı dersinde öğrenciler hızlı prototip oluşturma, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı için prensipleri, kalıpları ve sürecini öğrenip uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Etkileşim tasarımının temel kavramları, kullanıcı deneyimine yönelik uygulamalı çalışmalar, ürün tasarımında yaratıcı fikirlerin desteklenmesi konuları ders kapsamındadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kullanıcı odaklı ürün tasarımı ve içerik üretiminin temel kavramlarını öğrenebilmesi |
Etkileşim tasarımının prensiplerini ve süreçlerini açıklayabilmesi |
Etkileşim tasarımının anlam ve önemini idrak eden öğrenciler bunu yeni medya araçlarında uygulayabilmesi |
Dijital pazarlama ve içerik üretimi gibi alanlara özgün tasarımlar ortaya koyabilmesi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Tanışma ve Etkileşim Tasarımına Giriş | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | İnsan - Bilgisayar Etkileşimi | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
3 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Etkileşim Tasarım Süreçleri | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür Tarama | Temel Tasarım Prensipleri | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür Tarama | Gestalt Algı Teorisi | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür Tarama | Bilişsel Psikoloji | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Literatür Tarama | Kullanıcı Deneyimi ve Kullanılabilirlik | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Mobil Ortamlarda Etkileşim Tasarımı | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
10 | Literatür Tarama | Etkileşim Tasarımı - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Bilgisayar Destekli tasarımlarda Ergonomi faktörü - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma, Program Kullanımı | Kurumsal Görsellerin oluşturulması - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
13 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma, Program Kullanımı | Kurumsal Görsellerin oluşturulması - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
14 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Web sayfası geliştirilmesi - Program kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Örnekler Üzerinden Öğretme |
15 | Literatür Tarama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma | Sınav Öncesi Genel Konu Tekrarı | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hoober S., Berkman E. (2017). Designing Mobile Interfaces: Patterns for Interaction Design. O’Reilly Media |
Rogers Y., Sharp H., Preece J. (2017). Interaction Design: Beyond Human – Computer Interaction. Copyright Material |
Mukadder Ç. (2014), Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ütopya Yayınevi |
Malcolm B. (2002), Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
0 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
0 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
1 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
1 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
1 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
2 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
1 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
1 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
1 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
4 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
4 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |