TR EN

GÖRÜNTÜ VE SES KURGULAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM332 GÖRÜNTÜ VE SES KURGULAMA 6 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ders kapsamında film, reklam ve genel olarak video içerik üretimlerinde kullanılan ses ve görüntü kurgulanmasının öğretilmesi; Öğrenciye elde edilen ham ses ve görüntünün video edit programlarında işlenerek daha kullanılır hale getirme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini görüntü ve ses kurgulama programları, adobe premier, ses ve görüntü kurgu teorileri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurgunun temel kuramlarını listeleyebilme
Görüntü ve ses kurgu programlarını tanıma
Medya kuruluşlarının içeriklerini görüntü ve ses açısından eleştirebilme
Çekeceği görüntülerin görüntü ve ses kurgusunu gerçekleştirerek özgün içerikler yaratabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ön Hazırlık Bulunmamaktadır Tanışma / Ders içeriği ve İşlenişi Hakkında Bilgilendirme Sözlü anlatım
2 Kaynaklardan okumalar Kavramsal Olarak Kurgu / Kurgu Aşamaları / Kurgu ile Montaj Farkı / Kurgucu Ne İş yapar? Teorik anlatım / Örnekler izleme
3 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kesme (Cut) Nedir? / Kesmenin Nedenleri-Anlamları-Türleri / Diğer Geçiş (Transition) Türleri Teorik anlatım / Örnekler izleme
4 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurgu (Video Edit) Uygulamasına Giriş - I / Adobe Premiere Proje Oluşturma ve Arayüzü Tanıma Uygulamalı Anlatım
5 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurgu (Video Edit) Uygulamasına Giriş - II / Adobe Premiere Temel Kurgu Komutları ve Araçları Uygulamalı Anlatım
6 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurguda Devamlılık / Görünmez Kesmeler - Kesmeyi Gizlemek Teorik Anlatım / Uygulamalı Anlatım
7 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurguda Teknik Sınırlılıklar ve Tercihler / Hareket - Yön - Aks Kurallarına Göre Kurgulama Teorik anlatım / Örnekler izleme
8 - ARA SINAV -
9 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurgu (Video Edit) Uygulaması Örnek Çalışma - I / Verilen Ham Görüntüleri İzleme ve Kaba Kurgu Oluşturma Uygulamalı Anlatım
10 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurgu (Video Edit) Uygulaması Örnek Çalışma - II / Kaba Kurgudan İnce Kurguya Geçiş Uygulamalı Anlatım
11 Kaynaklardan okumalar Kurguda Dramatik Faktörler ve Tercihler / Murch'ın Altı Kuralı / Bilgi ve Motivasyon Teorik anlatım / Örnekler izleme
12 Kaynaklardan okumalar Kurguda Ritm / Kompozisyon, Grafik ve Süre Bağlamında Ritm Kavramı Teorik anlatım / Örnekler izleme
13 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurgu (Video Edit) Uygulaması Ses Kurgusu - I / Ses Kanallarının Kullanımı / Temel Ses Kontrolleri Uygulamalı Anlatım
14 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurgu (Video Edit) Uygulaması Ses Kurgusu - II / Görüntü ve Ses Birilikteliği / Ses Köprüsü Oluşturma / J ve L Kesme Uygulamaları Örnekler izleme / Uygulamalı Anlatım
15 Verilen örnek filmler ve videoların izlenmesi Kurgu (Video Edit) Uygulamasında Proje Sonlandırma / Görüntünün Kilitlenmesi ve Export-Çıkış İşlemleri / Video Formatları-Codec Dosyaları Uygulamalı Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

"Göz Kırparken" Murch, Walter; Jules Verne Yayınevi; 2019
"Filmin Dili: Kurgu" Toprak, Murat; Kalkedon Yayınevi; 2013
"FINE CUTS / The Art of European Film Editing" Crittenden, Roger; Focal Press; 2006

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
1
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
1
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
2
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
2
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
1
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
5
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
2
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
3
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
1
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
2
2
Design using new architectures of big data processing systems.
1
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 26 26
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 1 26 26
TOPLAM 32 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0