TR EN

LOJİSTİK HİZMET PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ULT201 LOJİSTİK HİZMET PAZARLAMASI 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ALİ KORHAN ÖZEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı Lojistiğin önemini anlatarak, tedarik zincirini öğretme ve lojistik ve hizmet pazarlamasını örneklerle kavratmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği Lojistiğin tarihsel gelişimi ve faaliyet alanı, pazarlamanın Tanımı, Gelişimi ve Pazarlama kavramları, Pazarlama Çevresi, Rekabet ve Rakip Analizi,Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Stratejik Yönetim Elemanları, Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi ve Pazar Çeşitleri – Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Satış Tahmini, Pazarlama Karması – Ürün,Pazarlama Karması – Fiyat, Tutundurma/Pazarlama İletişimi, Pazarlama Karması – Dağıtım konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları tanımlar.
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini tanımlar.
Hizmet lojistiği kavramını tanımlar.
Rasyonel Seçim Teorisi, Yeniliklerin Yayılması Teorisi, Teknoloji Kabul Modeli gibi klasik ve güncel kuramları karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Pazarlamanın Tanımı, Hizmet kavramı, sektör olarak önemi, hizmetlerin özellikleri ve sınıflandırılması. Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Kitap Okuma Hizmetlerin Sınıflandırılması. Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Kitap Okuma Mal ve Hizmetlerin Sıralanması, Hizmetlerin Pazarlanması. Anlatım, soru-cevap yöntemi
4 Kitap Okuma Hizmetlerin Temas Düzeyine Göre Sınıflandırma, Hizmet Çiçeği Modeli, Anlatım, soru-cevap yöntemi
5 Kitap Okuma Bütünleşik Hizmet Yönetiminin 8P Modeli, Hizmetlerde Risk Kavramı. Anlatım, soru-cevap yöntemi
6 Kitap Okuma Hizmetlerin Özellikleri, Müşteri Bağlılığı, Hizmet Kalitesi, Hizmet Kalitesi Boşluk Modeli. Anlatım, soru-cevap yöntemi
7 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Hizmet Tasarımı, Hizmet Sunum Boyutları, Hizmet Yaşam Eğrisi. Anlatım, soru-cevap yöntemi
10 Kitap Okuma Hizmetlerde ürün karması stratejileri. Anlatım, soru-cevap yöntemi
11 Kitap Okuma Yeni Hizmet Geliştirme, Hizmetlerde Markalama, Strateji ve Kararları. Anlatım, soru-cevap yöntemi
12 Kitap Okuma Hizmet Fiyatlandırılması, Fiyatlama Stratejileri. Anlatım, soru-cevap yöntemi
13 Kitap Okuma Hizmetlerin Dağıtımı, Hizmet İşletmelerinde Dağıtım Süreci. Anlatım, soru-cevap yöntemi
14 Kitap Okuma Hizmetlerin Tutundurması. Anlatım, soru-cevap yöntemi
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gülsen Serap Çekerol, (2013), Lojistik Yönetimi, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2823, Eskişehir
Kasım Karahan,( 2006) Hizmet Pazarlaması, İstanbul: Beta Basım Yayım,
Öztürk,S.A. (2013), Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Basım Yayın
Grant B.D., (2012), Logistics Management, Pearson International Content
Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, Prof. Dr. Erdoğan Koç
Pazarlama Yönetimi, Kotler, Keller, Çeviri Editörü: İbrahim Kırcova

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
5
2
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies
3
2
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
4
2
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
4
2
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
4
3
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
4
2
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management
3
3
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
5
2
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0