Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UIT306 | ULUSLARARASI PAZARLAMA | 6 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, uluslararası pazarlama ile ilgili temel konulara ve uluslararası pazarlama karmasına ilişkin öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Uluslararası pazarlamaya giriş, uluslararası pazarlamada çevre analizi, uluslararası pazarlama araştırması, uluslararası pazarlamada pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararası pazarlama karması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası pazarlamada çevreyi analiz eder. |
Uluslararası pazarlama araştırması gerçekleştirir. |
Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini karşılaştırır. |
Uluslararası pazarlamada bölümlendirmeyi, hedef pazar seçimini ve konumlandırmayı açıklar. |
Uluslararası pazarlama karmasını tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Uluslararası Pazarlamaya Giriş | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-1 | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-2 | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlama Araştırması | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-1 | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-2 | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Hizmet Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Marka Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Standardizasyon, Adaptasyon ve Yeni Ürün | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası İşletme Örnekleri | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kozlu, C. (2015). Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar. (14. Baskı), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. |
Taşkın, E. (2012). Uluslararası Pazarlama. (1. Baskı), Türkmen Yayınevi. |
Karafakioğlu, M.(2019). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. 10. Baskı, Beta Yayınevi. |
Joshi, R.M. (2014). International Marketing. Oxford: Oxford UniversityPress. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
|
3 | |||||
2 |
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
|
3 | |||||
3 |
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
|
4 | |||||
4 |
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
|
2 | |||||
2 |
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
|
3 | |||||
3 |
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
|
4 | |||||
4 |
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
|
2 | |||||
2 |
Recognize the relevant literature effectively.
|
2 | |||||
3 |
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the philosophy of lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To use Turkish in written and oral communication in accordance with the rules and effectively.
|
3 | |||||
2 |
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
|
2 | |||||
3 |
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
|
4 | |||||
2 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 9 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |