Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI102 | ULUSLARARASI TİCARET | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı "uluslararası ekonomi politiğe" temel teşkil eden üretim, ticaret, ticaret hadleri, Kuzey-Güney ticaret ilişkileri, dış borç, yabancı doğrudan yatırım, küresel üretim sistemi gibi konuların öğretilmesidir. |
İçerik: | Uluslararası ticareti açıklayan teoriler. Emek verimliliği ve doğal kaynaklara dayanan karşılaştırmalı üstünlükler. Yeni ticaret teorileri. Uluslararası faktör hareketleri. Ticaret politikası araçları. Ticaret politikasının ekonomi politiği. Gelişmekte olan ülkelerde ticaret politikaları. Ticaret politikasında tartışmalı konular. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dünya ticaretinin işleyişini kavramaları, dünya ticaretinin karşı karşıya olduğu temel problemleri tanımlamaları, bu problemlerin temel nedenlerini tanımlamaları ve açıklamaları |
Uluslararası ticaretin nedenlerini ve refah etkilerini kritik bir bakış açısıyla analiz etmeleri beklenmektedir. |
Uluslararası pazarlara giriş yöntemlerini analiz eder ( analyze) (Bloom’s 3) |
Uluslararası finans piyasalarından kaynak temin yöntemlerini kullanır (use) (Bloom’s 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Uluslararası Ticaretin Tanımı ve Doğuşu | - |
2 | - | Uluslararası Klasik Ticaret Teorileri-Merkantalizm ve Klasikler | - |
3 | - | Uluslararası Klasik Ticaret Teorileri-Neo-Klasikler ve Hecksher-Ohlin Teorisi | - |
4 | - | Uluslararası Klasik Ticaret Teorileri- Karşılıklı Talep Kanunu-Fırsat Maliyetleri | - |
5 | - | Yeni Uluslararası Ticaret Teorileri | - |
6 | - | Uluslararası Ticaret Politikaları | - |
7 | - | Gümrük Tarifeleri | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Dünyanın Serbestleşmesi Küreselleşme ve Ekonomik Birleşmeler | - |
10 | - | Ekonomik Büyüme ve Kalkınma Boyutuyla Dış Ticaret Uluslararası- Faktör Hareketliliği | - |
11 | - | Döviz Piyasası | - |
12 | - | Ödemeler Dengesi Bilançosu | - |
13 | - | Ticaret Politikasının Ekonomik Politiği | - |
14 | - | GENEL TEKRAR | - |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Krugman, P.R. and M.Obstfeld, International Economics, Theory and Policy, 8th edition, Addison Wesley, 2009. Kreinin, E. M., International Economy: A Policy Approach, Pearson, 2010. Seyidoğlu, H., (2013), Uluslararası Ticaret , T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
|
4 | |||||
2 |
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
|
4 | |||||
3 |
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
|
4 | |||||
4 |
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
|
3 | |||||
3 |
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
|
2 | |||||
4 |
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
|
3 | |||||
2 |
Recognize the relevant literature effectively.
|
3 | |||||
3 |
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the philosophy of lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To use Turkish in written and oral communication in accordance with the rules and effectively.
|
4 | |||||
2 |
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
|
4 | |||||
3 |
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
|
4 | |||||
2 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 2 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 4 | 2 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 96 |
Genel Toplam | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |