Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISL211 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE MERİÇ YAZICI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, yönetim teorilerinin tarihsel süreçlerini gözlemlemek, yönetimin temel fonksiyonlarını açıklamak ve işletmelerin organizasyon yapılarını analiz etme konusunda öğrenciyi yetkin kılmaktır. |
İçerik: | Yönetimle ilgili temel kavramlar, yönetim düşüncesinin gelişimi, yönetim fonksiyonları, örgüt yapıları, örgütlerde motivasyon, örgütlerde liderlik, örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi, örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim fonksiyonlarını tartışır.(Bloom'2 Evaluating) |
Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar.(Bloom'5 Understanding) |
Motivasyon ve liderlik teorilerini özetler.(Bloom'5 Understanding) |
Yapılarına göre örgüt türlerini ayırt eder.(Bloom'3 Analyzing) |
Resmi organizasyonları yönetme prensiplerini organize eder.(Bloom'3 Analyzing) |
İşletme bilimiyle ilgili düşüncelerini sözlü, yazılı ve teknolojik iletişim araçlarıyla etkin bir şekilde sunar.(Bloom'4 Applying) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetimle ilgili temel kavramlar | Ders anlatım ve tartışma |
2 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Klasik Yönetim Düşüncesi | Ders anlatım ve tartışma |
3 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi- Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Ders anlatım ve tartışma |
4 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Modern Yönetim Düşüncesi | Ders anlatım ve tartışma |
5 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak planlama | Ders anlatım ve tartışma |
6 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak örgütleme | Ders anlatım ve tartışma |
7 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak yöneltme | Ders anlatım ve tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak koordinasyon | Ders anlatım ve tartışma |
10 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak kontrol (denetim) | Ders anlatım ve tartışma |
11 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgüt yapıları; mekanik, organik ve matriks örgütler | Ders anlatım ve tartışma |
12 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgütlerde motivasyon | Ders anlatım ve tartışma |
13 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgütlerde liderlik | Ders anlatım ve tartışma |
14 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi | Ders anlatım ve tartışma |
15 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler | Ders anlatım ve tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Koçel, T., (2003). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayın. |
Şimşek, M. Ş., & Çelik, A. (2015). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Kitabevi. |
Kast, F. E., & Rosenzweig, J. E. (1974). Organization and management: A systems approach. McGraw-Hill. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
|
||||||
2 |
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
|
||||||
3 |
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
|
||||||
4 |
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
|
||||||
2 |
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
|
||||||
3 |
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
|
||||||
4 |
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
|
||||||
2 |
Recognize the relevant literature effectively.
|
||||||
3 |
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the philosophy of lifelong learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To use Turkish in written and oral communication in accordance with the rules and effectively.
|
||||||
2 |
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
|
||||||
3 |
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
|
||||||
2 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |