TR EN

YÖNETİM VE ORGANİZASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL211 YÖNETİM VE ORGANİZASYON 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AYŞE MERİÇ YAZICI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, yönetim teorilerinin tarihsel süreçlerini gözlemlemek, yönetimin temel fonksiyonlarını açıklamak ve işletmelerin organizasyon yapılarını analiz etme konusunda öğrenciyi yetkin kılmaktır.
İçerik: Yönetimle ilgili temel kavramlar, yönetim düşüncesinin gelişimi, yönetim fonksiyonları, örgüt yapıları, örgütlerde motivasyon, örgütlerde liderlik, örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi, örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim fonksiyonlarını tartışır.(Bloom'2 Evaluating)
Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar.(Bloom'5 Understanding)
Motivasyon ve liderlik teorilerini özetler.(Bloom'5 Understanding)
Yapılarına göre örgüt türlerini ayırt eder.(Bloom'3 Analyzing)
Resmi organizasyonları yönetme prensiplerini organize eder.(Bloom'3 Analyzing)
İşletme bilimiyle ilgili düşüncelerini sözlü, yazılı ve teknolojik iletişim araçlarıyla etkin bir şekilde sunar.(Bloom'4 Applying)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetimle ilgili temel kavramlar Ders anlatım ve tartışma
2 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Klasik Yönetim Düşüncesi Ders anlatım ve tartışma
3 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi- Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi Ders anlatım ve tartışma
4 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Modern Yönetim Düşüncesi Ders anlatım ve tartışma
5 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak planlama Ders anlatım ve tartışma
6 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak örgütleme Ders anlatım ve tartışma
7 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak yöneltme Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak koordinasyon Ders anlatım ve tartışma
10 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Yönetim fonksiyonu olarak kontrol (denetim) Ders anlatım ve tartışma
11 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgüt yapıları; mekanik, organik ve matriks örgütler Ders anlatım ve tartışma
12 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgütlerde motivasyon Ders anlatım ve tartışma
13 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgütlerde liderlik Ders anlatım ve tartışma
14 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi Ders anlatım ve tartışma
15 Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması Örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Koçel, T., (2003). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayın.
Şimşek, M. Ş., & Çelik, A. (2015). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Kitabevi.
Kast, F. E., & Rosenzweig, J. E. (1974). Organization and management: A systems approach. McGraw-Hill.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
2
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
3
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
4
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
2
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
3
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
4
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
2
Recognize the relevant literature effectively.
3
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the philosophy of lifelong learning.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To use Turkish in written and oral communication in accordance with the rules and effectively.
2
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
3
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
2
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0