Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BUS102 | MANAGEMENT AND ORGANIZATION | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bölümün amacı yönetici adayı yetiştirmektir. |
İçerik: | Ders kapsamında yönetim ve organizasyonla ilgili teorik ve uygulamalı bilgi öğrencilere aktarılacak ve yönetici adaylığı için ilk adım attırılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir yöneticinin neleri nasıl planlayacağı, uygulayacağı ve denetleyeceği bilgisi kazanılacaktır. |
Uluslararası yönetim vizyonu edinilecektir. |
Yönetim ve organizasyon konusunda teorik ve pratik bilgiler kazanılacaktır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yönetim bilimi ile ilgili genel açıklamalar, yönetici kavramı ve yöneticilerin özellikleri. | anlatım - örnekler |
2 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Planlama fonksiyonu, planlama araçları, planlama süreci ve planlamanın yararları. | anlatım - örnekler |
3 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Örgütleme fonksiyonu, organizasyon ilkeleri, bölümlere ayırma. | anlatım - örnekler |
4 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yetki, güç, merkezleşme ve merkezleşmeme kavramları. | anlatım - örnekler |
5 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yürütme fonksiyonu liderlik ve iletişim. | anlatım - örnekler |
6 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Motivasyon, işletme içi gruplar. | anlatım - örnekler |
7 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Koordinasyon fonksiyonu, koordinasyon ilkeleri. | anlatım - örnekler |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Denetim fonksiyonu, denetim araçları, denetim ilkeleri. | anlatım - örnekler |
10 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Stratejik yönetim, stratejik planlama. | anlatım - örnekler |
11 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Strateji, taktik ve politika. | anlatım - örnekler |
12 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yönetim biliminin güncel konuları, toplam kalite yönetimi, öğrenen organizasyonlar, yeni ekonomi. | anlatım - örnekler |
13 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Değişim mühendisliği, kıyaslama (benchmarking) | anlatım - örnekler |
14 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Dış kaynaktan yararlanma, outsourcing, yalın organizasyonlar. | anlatım - örnekler |
15 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Final sınav hazırlığı. | anlatım - örnekler |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ders notları |
Organization and Management Jos Marcus |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
|
4 | |||||
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies.
|
0 | |||||
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
4 | |||||
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
2 | |||||
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
|
2 | |||||
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
|
2 | |||||
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management.
|
3 | |||||
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
5 | |||||
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |