Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT244 | RAILWAY TRANSPORTATION | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilere Ulusal ve uluslararası boyutta konvansiyonel ve kombine demiryolu taşımacılığının lojistik açıdan incelenmesi becerisinin verilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği demiryolu taşımacılığı ile ülkemizde demiryollarının gelişimi ve sürecin belirlenmesi, yönetimi , işletilmesi ve yasal süreçlerini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Demiryolu Taşımacılığında Temel Kavramları Tanımlar. |
Yasal Düzenlemeleri tanır. |
Bakım-Onarım Faaliyetlerini Açıklar. |
Demiryolu taşımacılığı süreçlerini açıklar. |
Demiryolu taşımacılığında kullanılan yük araçlarını tanır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Genel olarak demiryolu taşımacılığı ile ülkemizde demiryollarının gelişimi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Yük vagonları çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Yük vagonlarında numaralandırma ve işaretleme | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Trenlerin sınıflandırılması ve çeşitleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Demiryolu taşımacılığında sürecin belirlenmesi - 1 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Demiryolu taşımacılığında sürecin belirlenmesi - 2 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Demiryolu trafiğinin düzenlenmesi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Demiryolu araçlarında fren ve manevra | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Demiryolu taşımacılığında modeller ve modellerin kullanılması | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Demiryolu taşımacılığında uluslararası yasal düzenlemeler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Demiryolu işletmesi hatlarında vagonların işletilmesi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Demiryolu taşımacılığının operasyonel boyutları, yasal süreçler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Ülkemiz demiryolu taşımacılığının incelenmesi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Dünya demiryolu taşımacılığının konumu | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pyrigidis, C.N. (2016), Railway Transportation Systems Design, Construction and Operation, Taylor&Francis Group CRC Press |
Ponnuswamy, S.(2016) Railway Transportation: Engineering, Operation and Management Alpha Science International Limited |
Sładkowski, A., (2017) Rail Transport—Systems Approach, Springer |
Profillidis, V. A. (2018). Railway management and engineering. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
|
2 | |||||
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies.
|
2 | |||||
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
3 | |||||
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
5 | |||||
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
|
4 | |||||
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
|
5 | |||||
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management.
|
4 | |||||
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
2 | |||||
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |