Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI207 | FİNANSA GİRİŞ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN DEMİREL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere finansın temel prensipleri, finans, finansman kavramları ile süreçleri hakkında bilgilerin sistematik olarak verilmesinin sağlanması ve bu bilgileri kullanarak finansal analiz ve planlama yaparak rasyonel karar alabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, finansal yönetimin temelleri, finansal piyasalara giriş, işletmede finansal fonksiyon, paranın zaman değeri, faiz oranlarının belirlenmesi ve faiz oranlarının vade yapısı, risk ve getiri kavramlarının tanımı ve ölçülmesi, riskin dağıtılması ve sermaye varlıkları fiyatlandırma modeli, tahvil piyasası, hisse senedi piyasası, uluslararası finansal yönetimde fırsat ve riskler, uluslararası finansal yönetimde parite döviz kuru, ve döviz kuru getiri ölçümü, risk ve yönetimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Finans, finansman, finans yönetimi kavramlarını ve süreçlerini tanımlar. |
Finansal tabloları, bilançoları, gelir tablolarını ve fon akım tablolarını uygulamalı örneklerden faydalanarak yorumlar. |
Finansal kaynakları, likiditeyi, alacakları; vadeye ve kaynağa göre sınıflandırır. |
Kendilerine verilen örnek sorular üzerinden basit ve bileşik faiz ve annüite hesaplamalarını uygular. |
Paranın zaman değerini ve piyasa faiz belirleyicilerini güncel ekonomik gelişmeleri değerlendirerek ilişkilendirir. |
İşletmenin likidite, faaliyet, kârlılık oranlarına bakarak belirlilik ve belirsizlik koşullarında finansal yönetim kararlarını organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Finansal Yönetimin Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Finansal Piyasalara Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | İşletmede Finansal Fonksiyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Paranın Zaman Değeri-1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Paranın Zaman Değeri-2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Faiz Oranlarının Belirlenmesi ve Faiz Oranlarının Vade Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Risk ve Getiri Kavramlarının Tanımı ve Ölçülmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Riskin Dağıtılması ve Sermaye Varlıkları Fiyatlandırma Modeli | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Tahvil Piyasası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Hisse Senedi Piyasası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Uluslararası Finansal Yönetimde Fırsat ve Riskler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Uluslararası Finansal Yönetimde Parite Döviz Kuru | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Döviz Kuru Getiri Ölçümü, Risk ve Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akgüç, Ö. (2013). Finansal Yönetim. İstanbul: Avcıol Basın Yayın. |
Madura, J. (2012). Uluslararası Finansal Yönetim-I. Çeviri Editörü: Hatice Doğukanlı, Ankara: Nobel Yayın. |
Brealey, R. A.; Myers, S. C. ve Marcus, A. J. (2007). İşletme Finansının Temelleri. Çeviri: Ünal Bozkurt, Türkan Arıkan, Hatice Doğukanlı, 6. Baskı, İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Tirole, J. (2011). The Theory of Corporate Finance. New Jersey, United States: Princeton University Press. |
https://www.reuters.com/finance |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
5 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
5 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
3 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
2 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
3 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
3 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
3 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
3 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
4 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |