Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI206 | ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere uluslararası işletmecilik ile ilgili kavramlar hakkında bilgi verilmesi ve uluslararası firmaların yönetimiyle ilgili küresel bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, uluslararası işletmeciliğin tanımı ve kapsamı, uluslararası pazara giriş, uluslararası işletme olma süreci, uluslararası işletmelerde örgüt yapıları ve yönetsel problemler, Franchising anlaşmaları uygulama örnekleri, uluslararası çevre, uluslararası işletmelerde genel çevre analizleri, uluslararası işletmelerde, iş çevresi analizleri, uluslararası işletmeleri etkileyen çevresel güçler, uluslararası işletmelerde pazarlama faaliyetleri, uluslararası işletmelerde insan kaynakları yönetimi, uluslararası işletmelerde farklılıkların yönetimi, ve elektronik ticaret ve uluslararası işletmeciliğe etkileri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası işletmeciliğinin kapsamını, terminolojisini ve uluslararası çevre kavramlarını kullanarak tanımlar |
Uluslararası işletmelerin yerel işletmelerden farklarını örneklerle açıklar |
Çokuluslu ve uluslararası işletmelerin karşılaştığı yönetsel problemleri çözer |
Güncel ekonomik koşulları değerlendirerek küresel rekabet ortamında var olma yollarını analiz eder |
Ekonomik, finansal, politik, hukuki ve fiziksel güçlerin ve alanların analizini yaparak uluslararası işletmeleri etkileyen çevresel güçleri inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Uluslararası İşletmeciliğin Tanımı ve Kapsamı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Uluslararası Pazara Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Uluslararası İşletme Olma Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Uluslararası İşletmelerde Örgüt Yapıları ve Yönetsel Problemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Franchising Anlaşmaları Uygulama Örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Uluslararası Çevre | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Uluslararası İşletmelerde Genel Çevre Analizleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Uluslararası İşletmelerde İş Çevresi Analizleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Uluslararası İşletmeleri Etkileyen Çevresel Güçler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Uluslararası İşletmelerde Pazarlama Faaliyetleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Uluslararası İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Uluslararası İşletmelerde Farklılıkların Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Elektronik Ticaret ve Uluslararası İşletmeciliğe Etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mürze, S. K. (2018). Uluslararası İşletmecilik ve Yönetim. 1. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları. |
Wild, J. ve Wild, K. (2017). Uluslararası İşletmecilik. Çeviri Editörü: Doç. Dr. Güler Sağlam Arı, 8. Baskıdan Çeviri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Bulut, Ç. ve Pırnar, İ. (2013). Uluslararası İşletmecilik Temel Kavramlar. 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Morrison, J. (2008). International Business : Challenges in a Changing World. Gordonsville, United States: Palgrave MacMillan. |
Temizel, H.,Turan, E., ve Temizel, M. (2008). Küresel İşletmecilikte Ülkelerin Sosyo-Kültürel Yapılarından Kaynaklanan Sorunlar. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. dergisosyalbil.selcuk.edu.tr |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
4 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
5 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
3 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
4 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
2 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
3 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
4 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
5 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
5 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |