Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI310 | TİCARİ KÜRESELLEŞME | 6 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere günümüzde ülkelerin ekonomik olarak birbirleriyle eklemlenmesiyle şekillenen sürecin tarihsel boyutunun ve bu sürecin ülkelere yansıyan olumlu ve olumsuz yanlarının kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, küreselleşmenin başlangıcı, devletlerin ve piyasaların küreselleşmesi, küreselleşmenin yükselişi, Bretton Woods, gümrük tarifeleri ve ticaret uygulamaları, Dünya Ticaret Örgütü, sermayenin küreselleşmesi, haberleşme ve ulaşım maliyetleri, çokuluslu işletmelerin büyümesi, küreselleşme ile birlikte eşitsizliklerin artışı ve yoksulluk, işgücü yapısındaki değişim, istihdam ve işsizlik, enformel sektör, sendikalaşma, ve sosyal güvenlik sistemleri ve sosyal politikalar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
18. ve 19. Yüzyıllarda gerçekleşen küreselleşen ticaretin süreçleriyle, günümüzün uluslararasılaşan ticari faaliyetlerini tarihsel ve politik bir perspektifle kıyaslar |
Uluslararası ticari faaliyetlerin dönemlere etkisini ana akım ekonomik farklı iktisadi perspektifleri kullanarak açıklar |
1980 sonrası uygulanan neoliberal politikalar sonucu ortaya çıkan ekonomik krizleri bölgesel farklılıkları gözeterek sıralar |
“Gıda arzı” ve “küresel ısınma” gibi güncel çevresel sorunlara bakarak uygulanabilecek proaktif politikaları tartışır |
İnsani gelişim göstergeleri ile ticari küreselleşme süreçlerini uygulanan neoliberal politikalar çerçevesinde inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Başlangıcı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Devletlerin ve Piyasaların Küreselleşmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Küreselleşmenin Yükselişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Bretton Woods, Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Dünya Ticaret Örgütü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Sermayenin Küreselleşmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Haberleşme ve Ulaşım Maliyetleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Çokuluslu İşletmelerin Büyümesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Küreselleşme ile Birlikte Eşitsizliklerin Artışı ve Yoksulluk | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | İşgücü Yapısındaki Değişim, İstihdam ve İşsizlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Enformel Sektör | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Sendikalaşma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Sosyal Güvenlik Sistemleri ve Sosyal Politikalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bauman, Z. (2014). Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. Çeviri: Abdullah Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Akter, B. (2014). Küresel Ticaret: Temelleri Riskleri ve Finansmanı. İstanbul: Gita Yayınları. |
Balan, Feyza. (2016). Türkiye’de Küresel Ticaret. Bursa: Dora Yayıncılık. |
Helpman, E. (2011). Understanding Global Trade. Cambridge, Mass., United States: Harvard University Press. |
Karagöz, K. Ve Karagöz, M. (2009). Türkiye’nin Küresel Ticaret Potansiyeli: Çekim Modeli Yaklaşımı, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C.10, S.2, ss. 127-144. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
|
5 | |||||
2 |
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
|
3 | |||||
3 |
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
|
4 | |||||
2 |
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
|
4 | |||||
3 |
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
|
3 | |||||
2 |
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
|
4 | |||||
3 |
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
|
4 | |||||
2 |
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
|
5 | |||||
3 |
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
|
4 | |||||
4 |
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 12 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |