TR EN

MATHEMATICS I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTH125 MATHEMATICS I 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi YILDIZ AYDIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere matematikle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi verilmesi ve matematiğin öneminin ve analitik düşünce kavramının benimsetilmesidir.
İçerik: Dersin içeriği, matematiksel modelleme ,sayı sistemleri ve temel özellikleri, fonksiyonlar, tek değişkenli fonksiyonlar-lineer modeller, türevler, non-lineer fonksiyonların türevi, türevin uygulamaları ve maksimum ve minumum, fonksiyonların grafiklerinin çizimi, teğet doğru yaklaşımı ve diferensiyeller, türevin iktisadi uygulamaları, çok değişkenli fonksiyonlar, lokal extremumlar, çok değişkenli fonksiyonların iktisadi uygulamaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Fonksiyon özellikleri, birinci ve ikinci dereceden fonksiyonların grafiklerini yorumlar.(Kavrama, Bloom 2)
Fonksiyonların istenen noktadakini limitini hesaplayabilir. Fonksiyon grafiğinden limit okuyabilir, verilen bir noktadaki sürekliliğini belirleyebilir.(Değerlendirme, Bloom 5)
Türevi limit yardımıyla tanımlayabilir, Verilen fonksiyonun türevini türev alma kurallarıyla bulabilir.(Bilgi, Bloom 1)
Teğet ve normal denklemlerini yazabilir, türev yardımıyla bazı işletme problemlerini çözebilir.(Uygulama, Bloom 3)
Doğru denklemini oluşturulabilir, Doğru grafiği çizebilir.(Uygulama, Bloom 3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Kümeler ve Küme İşlemleri, Sayı Kümeleri, Aralık Kavramı, Mutlak Değer Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap Okuma Matris Tanımı, Matrislerde Toplama ve Çarpma İşlemleri Determinant (2x2 ve 3x3 tipinde matrisler için) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap Okuma Elementer Satır İşlemleri, Matrisin Eşelon Formu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap Okuma Polinom Fonksiyonunun Tanımı, Birinci Dereceden Polinom Fonksiyonlarının İncelenmesi, Doğru Denklemi, Arz ve Talep Denklemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap Okuma İkinci Dereceden Polinomlar, Parabol Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap Okuma Eşitsizlik, Çözüm Kümesinin Grafik Gösterimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap Okuma Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar ve Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Limit ve Süreklilik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap Okuma Limit Kavramı ve Süreklilik İşletme Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap Okuma Türevin Limit yardımıyla tanımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap Okuma Türev Alma Kuralları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap Okuma Türevin Geometrik Yorumu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap Okuma Türev Piyasa Dengesi, Başabaş Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap Okuma Marjinal Analiz ve Esneklik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dowling,T.E.(2018). İşletmeciler ve İktisatçılara Yönelik Matematiksel Yöntemler. Çev: Özge Yüksel. Nobel Akademik Yayıncılık, 1.Baskı.
Hacısalihoğlu, H. H., Balcı, M. (1996). Temel ve Genel Matematik. Ankara: Ertem Basım Yayım.
Çelik. S. ve Çelik, S. (2011). Matematik Analiz . İstanbul: Birsen Yayınevi, 2. Baskı.
Spivak, M. (2006). Calculus. Cambridge, United Kingdom: Cambrıdge Unıversıty Press, 3rd Edition.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic theories of microeconomics and macroeconomics by benefiting from assumptions and axioms.
1
2
Recognize the entries in the book and financial balance sheet of the business organization.
1
3
Define concepts, theories and principles of basic and subfields of international trade by adhering to the background knowledge.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Summarize historical development of the international trade theories by adhering to the chronological order.
1
2
Use theoretical knowledge gained in the field of international trade in occupational practices and daily life.
3
3
Solve financial and legal problems confronted in international trade practices.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate statistical raw data by benefiting from computer programs and relate data with one another in consideration of theoretical knowledge.
1
2
Evaluate developments in the world in consideration of common courses in the faculty with an intellectual perspective.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events and facts in international trade based on advanced knowledge and skills from an analytical and systematic holistic view.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate knowledge about economic globalization and internationalization with current knowledge in the field.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examine current economic policies applied over the gained advanced knowledge and skills by a critical approach.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain demands in written or verbally by using the foreign language skill in business and social life effectively.
1
2
Tell knowledge, thoughts and solution offers regarding subjects in international trade to relevant stakeholders demands in written or verbally.
2
3
Design a healthy communication network for themselves in the business world by using social life skills.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues, events and problems by benefiting from theoretical and historical knowledge of international trade and economics.
1
2
Develop suggestions for international trade policies by determining economic problems in the macro level.
2
3
Apply commercial applications in consideration of knowledge gained in financing and management of international trade by being inclusive of international market
4
4
Discuss the effects of commercial and financial globalization processes on the income distribution, by benefiting from data.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 6 3 18
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 10 60
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 10 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0