TR EN

REKLAM ATÖLYESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI406 REKLAM ATÖLYESİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; öğrencilere dijital tasarım programlarından Adobe InDesign ve Illustrator programlarını temel düzeyde öğretmeyi ve bilgisayar ortamında vektörel reklam çalışmaları yapma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini, Adobe InDesign programının basılı reklam araçlarında kullanımı, bu programda broşür, katalog, dergi gibi malzemelerin nasıl tasarlandığı ile ilgili teknik bilgi oluşturmaktadır. Ayrıca, Adobe Illustrator programının arayüzü, araçları ve bu araçların özellikleri, açık uçlu ve kapalı uçlu grafikler oluşturma, boyama ve yazı çalışmaları, özel efekt çalışmaları ve hareketli resim çalışmaları (yazı/resim animasyonları) da dersin içeriğine dahildir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital ortamda tasarımı tanımlar.
Adobe InDesign yazılımının basılı reklam araçlarında kullanımını açıklar.
Vektör grafiklerini Adobe InDesign programında bir örnek tasarım üzerinde uygular
Adobe Illustrator programında ektörel grafiklerde gerçekleştirilen düzenlemeleri ayırt eder.
Yazı fontlarının reklamlarda kullanımını uygulama yoluyla değerlendirir.
Reklam tasarımlarını, grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak ve Adobe Illustrator programını kullanarak uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, tartışma
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Adobe InDesign programının arayüzü, araçları ve menüleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme InDesign programında tek yüzlü el ilanı yapımı Anlatım, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Tek kırımlı broşür tasarımı Anlatım, Proje uygulama
5 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Çok kırımlı broşür tasarımı Anlatım, Proje uygulama
6 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
7 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Adobe Illustrator programının arayüz tanıtımı, menüler ve araçlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Logo ve amblem tasarımı çalışması Anlatım, Proje uygulama
11 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Adobe Illustrator programında afiş tasarımı Anlatım, Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Kurumsal kimlik çalışmaları (kartvizit) Anlatım, Proje uygulama
13 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Kurumsal kimlik çalışmaları (promosyon ürünleri) Anlatım, Proje uygulama
14 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
15 Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme Uygulama projesi çalışması Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Berger, John (2016). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları
Becer, Emre (2015). İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi
Uçar, Tevfik Fikret (2019). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
2
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
2
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
3
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
2
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
2
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 3 21
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0