Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI312 | PHOTOSHOP UYGULAMALARI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders; öğrencilere dijital tasarım programlarından Adobe Photoshop’u temel düzeyde öğretmeyi ve bilgisayar ortamında reklam çalışmaları yapma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriğini, Adobe Photoshop programının arayüzü, araçları ve bu araçların özellikleri, katman çalışmaları, dekupe işlemleri, degrade, arkaplan, maske ve filtre çalışmaları, fotoğraf düzenleme ve renk ayarlarına ilişkin çalışmalar, boyama ve yazı çalışmaları, özel efekt çalışmaları ve hareketli resim çalışmaları (yazı/resim animasyonları) oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijital ortamda tasarımı tanımlar. |
Photoshop yazılımının reklamlarda kullanımını açıklar. |
Katman çalışmalarını bir örnek üzerinde uygular. |
Fotoğraflarda gerçekleştirilen düzenlemeleri ayırt eder. |
Özel efektlerin kullanımını değerlendirir. |
Reklam tasarımlarını, grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak ve Adobe Photoshop programını kullanarak uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça | Anlatım, tartışma |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Adobe Photoshop programının arayüzü, araçları ve özellikleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Katman çalışmaları Dekupe, degrade, arkaplan, maske ve filtre çalışmaları | Anlatım, Proje uygulama |
4 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Fotoğrafta düzeltme, kırpma, rötuş, renk ve çözünürlük ayarlarına ilişkin çalışmalar | Anlatım, Proje uygulama |
5 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Boyama ve yazı çalışmaları | Proje uygulama |
6 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Fotoğrafta özel efekt çalışmaları | Proje uygulama |
7 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Liquify kullanımı | Anlatım, Proje uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Renkli baskı tanımlamaları | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Hareketli resim tasarımı (yazı ve resim animasyonu) | Proje uygulama |
11 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Pen aracı taktikleri | Anlatım, Proje uygulama |
12 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Pen aracı kullanarak reklam tasarlama | Proje uygulama |
13 | Konuyla ilgili örnekler inceleme | Sosyal medya banner - örnek uygulama | Anlatım, Tartışma, Proje uygulama |
14 | Konuyla ilgili örnekler inceleme | Web banner – örnek uygulama | Anlatım, Tartışma, Proje uygulama |
15 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Mock-up uygulamaları | Proje uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bayar, Ö. M. (2012). Photoshop CS6 & CC, Kodlab. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
||||||
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
||||||
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
||||||
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
||||||
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
||||||
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
||||||
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
||||||
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
||||||
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |