Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTS478 |
SENARYO TEKNİKLERİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Ders, öğrencinin senaryo yazım tekniklerini temel düzeyde uygulabilmesini ve izlediği filmin senaryosunun dramatik yapılarını çözümleyebilmesini amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriğini temel öyküleme teknikleri ve senaryo yazım aşamaları ile kısa film senaryo uygulamaları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öyküleme tekniklerini ve senaryo yazım aşamalarını açıklar. |
Sinema türlerine göre senaryo yapısınındaki farklılıkları tartışabilir. |
İzlediği filmin senaryosunu dramatik ögelere ayırarak analiz eder. |
Dramatik anlatım ögelerini kullanarak kısa bir film senaryosu yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders İzlencesinin Tanıtılması |
Tanışma ve giriş |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
2 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Öyküleme teknikleri |
Konu Anlatım- Soru Cevap |
3 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Senaryo yazım aşamaları |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
4 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Senaryo/ çekim senaryosu |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
5 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Dramatik anlatım öğeleri |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
6 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Dramatik yapı elemanları |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
7 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Dramatik yapı kurgusu |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İnternet taraması |
Kısa film senaryo uygulamaları |
Konu Anlatım-Uygulama |
10 |
İnternet taraması |
Kısa film senaryo uygulamaları |
Konu Anlatım-Uygulama |
11 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve internet taraması |
Uyarlama yöntemleri ve eser seçimi |
Konu Anlatım-Uygulama |
12 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve internet taraması |
Remake yapımlar |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
13 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve internet taraması |
Belgesel film senaryosu |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
14 |
Konuyla ilgili kitap bölümü okuma |
Türlere göre senaryo özellikleri |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
15 |
- |
Genel değerlendirme |
Konu Anlatım-Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı, İthaki Yay. İstanbul |
Paul Joseph Gulino, Senaryo Yazımı Sekans Yöntemi, Kalkedın Yay. İstanbul. |
Pat Cooper, Ken Dancyger, Kısa Film Yazmak, Çev: Simten Gündeş, Es Yay. İstanbul |
Jason Lee, Senaryo Yazımı Psikolojisi Kuram ve Uygulama, Çev: Mirel Benveniste, Hil Yay. İstanbul |
Michel Chion, Bir Senaryo Yazmak, Çev: Nedret Tanyolaç Öztokat, Agora Kitaplığı, İstanbul. |
John Truby, Senaryo Anatomisi, Çev: Funda Uncu, Dharma Yay. İstanbul |
Murat Soydan, Kısa Film Senaryosu Uygulamaları, Agora Kitaplığı, İstanbul |
Robert Mc Kee, Story, Plato Film Yay. İstanbul |
William İndic, Senaryo yazarları İçin Psikoloji, Çev: Ertan Yılmaz vd. +1 Kitap Yay., İstanbul |
F. Akyürek, N. Orhon, Dizi Senaryosu Yazmak, Mediacat Yay. İstanbul |
Lucy Scher, Senaryo Okumak, Çev: Canan Kaplan, Kalkedon Yay. İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
125 |
|
Genel Toplam |
125 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|