Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PSI310 |
PSİKOPATOLOJİ II |
6 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı; başta şizofreni olmak üzere sağlığı hastalıklarının tanılaması ve belirtilerinin öğretilmesidir. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; şizofreni, duygudurum bozuklukları, yeme bozuklukları, alkol madde kullanım bozukları vb. konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Şizofreni, duygudurum bozuklukları ve anksiyete bozuklukları dışında kalan diğer ruh sağlığı hastalıklarının belirtilerini ayırt eder. |
Şizofreni, duygudurum bozuklukları ve anksiyete bozuklukları dışında kalan diğer ruh sağlığı hastalıklarını açıklar. |
Yeme bozuklukları, disosiyatif bozukluklar ve somatoform bozuklukların belirtilerini değerlendirir. |
Alkol ve madde kullanım bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, bilişsel bozukluklar ve kişilik bozukluklarını analiz eder. |
Çocuklukta başlayan ruhsal bozuklukları değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Yeme bozuklukları |
- |
2 |
- |
Disosiyatif bozukluklar |
- |
3 |
- |
Somatoform bozukluklar |
- |
4 |
- |
Demans ve organik mental bozukluklar |
- |
5 |
- |
Cinsel işlev bozuklukları |
- |
6 |
- |
Cinsel işlev bozuklukları |
- |
7 |
- |
Alkol ve madde ile ilgili bozukluklar |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Alkol ve madde ile ilgili bozukluklar |
- |
10 |
- |
A grubu kişilik bozuklukları |
- |
11 |
- |
C grubu kişilik bozuklukları |
- |
12 |
- |
B grubu kişilik bozuklukları |
- |
13 |
- |
Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları |
- |
14 |
- |
Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları |
- |
15 |
- |
Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
ÖZTÜRK, M. O., & ULUŞAHİN, A. (2014). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. |
FREUD, S.(1995). The Psychopathology of Everyday Life. Penguin Classics. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries.
(Blooms 3)
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply psychological tests. (Blooms 3)
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge.
(Blooms 6)
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
7 |
91 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
180 |
|
Genel Toplam |
180 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|