TR EN

PSİKOPATOLOJİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI310 PSİKOPATOLOJİ II 6 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; başta şizofreni olmak üzere sağlığı hastalıklarının tanılaması ve belirtilerinin öğretilmesidir.
İçerik: Bu dersin içeriği; şizofreni, duygudurum bozuklukları, yeme bozuklukları, alkol madde kullanım bozukları vb. konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Şizofreni, duygudurum bozuklukları ve anksiyete bozuklukları dışında kalan diğer ruh sağlığı hastalıklarının belirtilerini ayırt eder.
Şizofreni, duygudurum bozuklukları ve anksiyete bozuklukları dışında kalan diğer ruh sağlığı hastalıklarını açıklar.
Yeme bozuklukları, disosiyatif bozukluklar ve somatoform bozuklukların belirtilerini değerlendirir.
Alkol ve madde kullanım bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, bilişsel bozukluklar ve kişilik bozukluklarını analiz eder.
Çocuklukta başlayan ruhsal bozuklukları değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yeme bozuklukları -
2 - Disosiyatif bozukluklar -
3 - Somatoform bozukluklar -
4 - Demans ve organik mental bozukluklar -
5 - Cinsel işlev bozuklukları -
6 - Cinsel işlev bozuklukları -
7 - Alkol ve madde ile ilgili bozukluklar -
8 - ARA SINAV -
9 - Alkol ve madde ile ilgili bozukluklar -
10 - A grubu kişilik bozuklukları -
11 - C grubu kişilik bozuklukları -
12 - B grubu kişilik bozuklukları -
13 - Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları -
14 - Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları -
15 - Çocukluk çağı ruhsal bozuklukları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖZTÜRK, M. O., & ULUŞAHİN, A. (2014). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri.
FREUD, S.(1995). The Psychopathology of Everyday Life. Penguin Classics.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries. (Blooms 3)
4
2
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
4
2
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Blooms 3)
3
2
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
2
3
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge. (Blooms 6)
3
2
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
4
2
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
0
2
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
0
3
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0