Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HYM317 |
HAVAALANI YÖNETİMİ VE DONANIMI |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; havaalanı yönetim ve donanım fonksiyonlarına hakim, profesyonel bakış açısı ile ekip kurabilecek ve yönetebilecek, etkin iletişim kurabilen, analitik düşence ile yönetim taktik ve stratejilerini uygulayabilecek yönetici adayları yetiştirmektir. |
İçerik: |
Havalimanlarının hava tarafı ve kara tarafı donanımları, görsel yardımcıları, aydınlatma sistemleri, mania planı, terminal sistemleri ve bakım-onarımı konularına ilave olarak hava seyrüsefer yardımcı cihazları ve hava trafik hizmetleri gibi konular ele alınmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Havaalanı tesis ve ekipmanları ve bunların işlevlerini tanımlar. |
Havaalanı yolcu ve kargo terminalleri tasarım ve organizasyonunu açıklar. |
Havalimanının ticari başarısı ile tasarım-organizasyon ve donanımını ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma |
Giriş ve Tanımlar |
Anlatma - tartışma |
2 |
Okuma |
Hava Sahası Tesisleri |
Anlatma - tartışma |
3 |
Okuma |
Kara Sahası Tesisleri |
Anlatma - tartışma |
4 |
Okuma |
Havalimanında Çevre Yönetimi |
Anlatma - tartışma |
5 |
Okuma |
Havalimanı Mania Planı |
Anlatma - tartışma |
6 |
Okuma |
Hava Seyrüsefer Yardımcı Cihazları |
Anlatma - tartışma |
7 |
Okuma |
Havalimanı Görsel Yardımcıları |
Anlatma - tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma |
Havalimanı Aydınlatma Sistemleri |
Anlatma - tartışma |
10 |
Okuma |
Havaalanlarında Terminal Sistemleri |
Anlatma - tartışma |
11 |
Okuma |
Havalimanı İşaretlemeleri |
Anlatma - tartışma |
12 |
Okuma |
Havalimanında İşletme Hizmetleri |
Anlatma - tartışma |
13 |
Okuma |
Havalimanı Hava Trafik Hizmetleri |
Anlatma - tartışma |
14 |
Okuma |
Havalimanı Bakım ve Onarımları |
Anlatma - tartışma |
15 |
Okuma |
Havalimanında Emniyet Yönetim Sistemi |
Anlatma - tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Oktal, Hakan (Ed.) (2016); Havaalanı Sistemi, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayını, Yayın no: 2108, Eskişehir. |
ICAO (2013); Annex 14, Aeorodromes, Volume I: Aerodrome Design and Operation, Sixth Edition. |
ICAO (2005); Aerodrome Design Manual, Part 2: Taxiways, Aprons and Holding Bays, Fourth Edition, Doc 9157 AN/901. |
SHGM (2016); Havaalanı İşletme Hizmetleri, Havaalanları Daire Başkanlığı, İkinci Baskı, Yayın No: HAD/T-15, Ankara. |
Neufville, Richard de, Amedeo R. Odoni (2013); Airport Systems Planning, Design, and Management, Second Edition, McGraw-Hill, New York. |
Wells, Alexander T., Seth B. Young (2004); Airport Planning and Management, Fifth Edition, McGraw-Hill, New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
15 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
13 |
26 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|