Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI115 | PSİKOLOJİ TARİHİ | 1 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SELCEN YETKİN ÖZDEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; psikolojinin gelişimini tarihsel bir süreç içerisinde incelemek ve günümüz psikoloji anlayışının nasıl oluştuğunu bir bütün olarak kavrama fırsatının sağlanmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; "1)Psikoloji tarihi çalışmaları 2)Psikoloji üzerindeki felsefi ve fizyolojik etkiler 3)Yapısalcılık 4)İşlevselcilik: Kuruluşu ve Gelişimi 5) Uygulamalı Psikoloji 6)Davranışçı Psikoloji 7)Gestalt psikolojisi 8)Psikanaliz 9)Psikolojide çağdaş düşünceler" konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Psikoloji tarihini düşünce ekolleri açısından inceler. |
Yeni oluşan psikolojik fikirleri ve ekolleri yorumlar. |
Felsefe ve psikoloji arasındaki temel farklılaşmanın nedenlerini tartışır. |
Psikolojinin temel kuramlarının temel varsayımlarının ortaya çıktığı dönemde dünyada gözlenen politik, ekonomik ve bilimsel akımların etkilerini yorumlar. |
İnsan davranışları ve zihinsel süreçlerinin psikoloji tarihi içinde hangi yaklaşımlar ya da kuramlardan etkilenmiş olabileceği belirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Modern Psikolojinin Gelişimi ve Psikoloji Tarihi Çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Psikoloji Üzerindeki Felsefi etkiler, Yeni Psikolojinin Felsefi Temellleri:Pozitivizm,Materyalizm ve Empirisizm | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Psikoloji Üzerindeki Fizyolojik Etkiler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Modern Psikolojinin Başlangıç Aşaması ve Kurucuları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Yapısalcılık | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | İşlevselcilik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | İşlevselcilik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Uygulamalı Psikoloji | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Davranışçılık:İlk Etkiler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Yeni Davranışçılık | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Gestalt Psikolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | Psikanaliz | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | Psikanalizin Türevleri ve Muhalifler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Psikolojide Çağdaş Düşünceler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
SCHULTZ E., SCHULTZ D.P.,(2001). Modern Psikoloji Tarihi, kaknüs psikoloji. |
HERGENHAHN, B.R. & HENLEY T. (2013). An Introduction to the History of Psychology. Watsworth Cengace Learning. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries.
(Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
|
1 | |||||
2 |
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Blooms 3)
|
0 | |||||
2 |
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
|
1 | |||||
3 |
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge.
(Blooms 6)
|
5 | |||||
2 |
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
|
5 | |||||
2 |
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
|
0 | |||||
3 |
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 180 |
Genel Toplam | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |