TR EN

STRATEGIC MANAGEMENT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BUS403 STRATEGIC MANAGEMENT 7 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin üst yönetim bakış açısıyla strateji geliştirme yetenek ve bilgilerini geliştirmek ve stratejik yönetim sürecinde işletmelerin iç ve dış çevresini analiz etme konusunda öğrenciyi yetkin kılmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları, Dış Çevre ve İşletme Analizi, Stratejik Yönlendirme, Strateji Belirleme, Strateji Türleri, Stratejilerin Uygulanması ve Stratejik Değerleme konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler stratejik yönetim sürecini özetler (Summarize) (5)
Öğrenciler işletmelerin misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini yorumlar. (Interpret) (4)
Öğrenciler stratejik analiz araçlarının neler olduğu açıklar. (Explain) (2)
Her bir analiz aracının strateji geliştirmedeki rolünü ayırt eder. (Distinguish) (4)
Öğrenciler işletmelerin stratejik amaç ve hedeflerine ulaşmasını sağlayacak stratejiler planlar. (Plan) (3)
Öğrenciler işletmelerin iç ve dış çevre analizini yapar. (Analyze) (3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kitabının ilgili bölümleri Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar Ders anlatım ve tartışma
2 Ders kitabının ilgili bölümleri Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları Ders anlatım ve tartışma
3 Ders kitabının ilgili bölümleri Dış Çevre Analizi Ders anlatım ve tartışma
4 Ders kitabının ilgili bölümleri İşletme Analizi Ders anlatım ve tartışma
5 Ders kitabının ilgili bölümleri Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri Ders anlatım ve tartışma
6 Ders kitabının ilgili bölümleri Stratejik Yönlendirme: Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedefler Ders anlatım ve tartışma
7 Ders kitabının ilgili bölümleri Strateji Belirleme: Temel Stratejiler ve Alt Grupları Ders anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri Üst Yönetim Stratejileri: Kurumsal Stratejiler Ders anlatım ve tartışma
10 Ders kitabının ilgili bölümleri İş Yönetim Stratejileri: Rekabet Stratejileri Ders anlatım ve tartışma
11 Ders kitabının ilgili bölümleri İşlevsel (Fonksiyonel) Stratejiler: Bölümsel Stratejiler Ders anlatım ve tartışma
12 Ders kitabının ilgili bölümleri Uluslararası Stratejiler Ders anlatım ve tartışma
13 Ders kitabının ilgili bölümleri Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler Ders anlatım ve tartışma
14 Ders kitabının ilgili bölümleri Stratejilerin Uygulanması Ders anlatım ve tartışma
15 Ders kitabının ilgili bölümleri Stratejik Değerleme ve Kontrol Ders anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Eren, E. (2010). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayın, 8. Baskı, İstanbul.
Ülgen, H., & Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul.
Pearce, J. A., Robinson, R. B., & Subramanian, R. (2000). Strategic management: Formulation, implementation, and control. Columbus, OH: Irwin/McGraw-Hill.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
2
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
3
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
4
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
2
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
3
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
4
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
2
Recognize the relevant literature effectively.
3
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the philosophy of lifelong learning.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
2
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
2
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 3 6
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 3 42
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 76 0 200
Genel Toplam 200
Toplam İş Yükü / 25.5 7,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0