Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTI307 |
PAZARLAMA YÖNLÜ HALKLA İLİŞKİLER |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. BÜLENT İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders; halkla ilişkiler mesleğini kuramsal olarak tanıma ve uygulama alanlarını kavrama becerisini öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Halkla ilişkiler kavramının tanımı ve özellikleri, halkla ilişkilerin gelişim süreci, halkla ilişkiler ve benzer alanlar, halkla ilişkilerin uygulama alanları, pazarlama kavramı ve tarihsel süreci, pazarlamanın temel nitelikleri, pazarlama karması unsurları, CPR ve MPR kavramları, pazarlama-halkla ilişkiler ilişkisi ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler, pazarlama yönlü halkla ilişkilerin kullanım nedenleri ve kullanım alanları, pazarlama yönlü halkla ilişkilerde planlama süreci ve kullanılan araçlar, sosyal medya ve sosyal medyanın pazarlama yönlü halkla ilişkilerdeki rolü, pazarlama yönlü halkla ilişkiler ve sosyal medyada kullanımı, rastgele incelikli davranışlar ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Pazarlama yönlü halkla ilişkileri tanımlar. |
Pazarlama yönlü halkla ilişkilerin kullanım alanlarına ilişkin örnekler verir. |
Tüketicilerdeki değişmelerin pazarlama halkla ilişkileri uygulamalarına etkilerini tartışır. |
Pazarlama ve halkla ilişkiler ilişkisini açıklar. |
Pazarlama halkla ilişkilerinin özelliklerine ilişkin edindiği bilgiler doğrultusunda pazarlama halkla ilişkileri faaliyetlerini uygular. |
Pazarlama yönlü halkla ilişkiler uygulamalarını sektörel açıdan karşılaştırır |
Teknolojideki değişmeleri ve teknolojinin pazarlama yönlü halkla ilişkilere etkisini değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür tarama |
Halkla ilişkiler kavramının tanımı ve özellikleri, Halkla ilişkilerin gelişim süreci |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür tarama |
Halkla ilişkiler ve benzer alanlar, halkla ilişkilerin uygulama alanları |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür tarama |
Pazarlama kavramı ve tarihsel süreci |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür tarama |
Pazarlamanın temel nitelikleri, pazarlama karması unsurları |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür tarama |
CPR ve MPR Kavramları |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
CPR ve MPR Kavramları |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Pazarlama-Halkla İlişkiler İlişkisi ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür tarama |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerin Kullanım Nedenleri ve Kullanım Alanları |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür tarama |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerde Planlama Süreci ve Kullanılan Araçlar |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Sosyal Medya ve Sosyal Medyanın Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerdeki Rolü |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler ve Sosyal Medyada Kullanımı |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler ve Sosyal Medyada Kullanımı |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Rastgele İncelikli Davranışlar ve Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Balta Peltekoğlu, F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Güçdemir, Yeşim (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları. |
Baytekin, Evrim Pelin (2015). Halkla İlişkiler Perspektifinden Güncel Pazarlama Yaklaşımları. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret) (bloom 2)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use) (bloom 3)
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
(interpret) (bloom 2)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate) (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
3 |
36 |
Ödev |
2 |
6 |
12 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
133 |
|
Genel Toplam |
133 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|