TR EN

TÜRKİYE EKONOMİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF414 TÜRKİYE EKONOMİSİ 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Türkiye ekonomisinin temel özelliklerini ve güncel sorunlarını analiz etmek, bunun için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir bilgiye sahip olmak.
İçerik: Ders milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramları içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türkiye Ekonomisi' ndeki gelişmeleri Osmanlı Devleti'nin son dönemlerinden günümüze kadar irdeler.
Devletçi sanayileşme döneminde ekonomide meydana gelen gelişmeler konusunda çalışır
Liberal politikalar ve ekonomik gelişmeler konusunda derinlemesine çalışır.
Genel ekonomik sorunlar ve Türkiye Ekonomisi'nin spesifik konularını analiz eder
Türkiye Ekonomisinde 1990'lı yıllar devletçi-liberal yaklaşım açısından sektörel bazda analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Devrim ve Savaş Yılları: Cumhuriyet Öncesi Dönem Türkiye Ekonomisi (1908-1922) -
2 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Açık Ekonomi Koşullarında Yeniden Yapılanma (1923-1929) -
3 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Korumacı ve Devletçi Sanayileşme (1930-1939) -
4 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) İkinci Dünya Savaşı Dönemi Türk İktisat Politikaları (1940-1945) -
5 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Dünya Ekonomisi İle Eklemlenme Denemesi (1946-1953) -
6 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Tıkanma ve Yeniden Uyum Dönemi (1954-1961) -
7 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) İçe Dönük, Dışa Bağımlı Genişleme Dönemi (1962-1976) -
8 - ARA SINAV -
9 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Bunalım Dönemi (1977-1979) -
10 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) 1980 Sonrası Dışa Açılma Süreci (1980-1988) -
11 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) 1980 Sonrası Dışa Açılma Süreci (1980-1988) -
12 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Uluslararası Finans Kapitali ve Türkiye Ekonomisi (1989-2007) -
13 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Uluslararası Finans Kapitali ve Türkiye Ekonomisi (1989-2007) -
14 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Uluslararası Kriz ve Türkiye Ekonomisi (2008-2012) -
15 Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012) Güncel Ekonomik Sorunlar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Korkut BORATAV, Türkiye İktisadi Tarihi 1908-2009, (Ankara: İmge Yayınevi, 2012)
Şeref GÖZÜBÜYÜK, Türkiye’nin Yönetim Yapısı, Turhan Yayınevi, Ankara, 2010.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences. (Bloom 1)
1
2
Evaluate the economic environment and overall sustainability of firms. (Bloom 4)
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate principles and concepts of economics and finance with other disciplines. (Bloom 4)
2
2
Define principles, concepts, methods and theories related with economics and finance. (Bloom 1)
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret the charts and tables related to the field. (Bloom 2)
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the theoretical models of economic policies which have direct or indirect effects by using the facts and dynamics of the economic system.(Bloom 4)
4
2
Analyze economic and financial reports. ((bloom 4)
4
3
Use basic mathematics, statistics and econometric methods and tools to solve economic and financial problems. (Bloom 3)
3
4
Interpret the operation of current economic, political and social events by using institutional information related with Economics and Finance.(Bloom 2)
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize economic and financial activities in humanitarian and social terms with adherence to ethics. (Bloom 4).
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop a critical perspective on national and international economic, political, social, financial and development problems. (bloom 6)
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the agenda on economics, politics and social issues and improve himself/ herself. (bloom 6)
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze current issues and problems by using the structure and properties of Macro and Microeconomics and variables. (Bloom 4)
5
2
Evaluate the effectiveness of the general economic system and public policies and their effects on markets and basic economic variables.(Bloom 4)
5
3
Analyze the cause and effect relationships between the relevant economic variables. (Bloom 4)
4
4
Evaluate the expected trends and portfolio analyzes in interest and exchange rates within the framework of the general financial system. (Bloom 4)
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 8 2 16
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 12 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 10 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0