Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM314 | AIR TRAFFIC SERVICES AND CONTROL UNITS | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin temel amacı, öğrencilere havacılık faaliyetlerinin güvenli bir şekilde devam etmesi için kritik öneme sahip olan hava trafik hizmetleri ve kontrol birimleri hakkında temel bilgileri öğretmektir. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, ulaştırma sistemleri ve havayolu ulaştırma sistemi, havacılık trafik sistemi, havacılık trafik yönetimi, havacılık trafik hizmetleri, havacılık trafik kontrol hizmeti, genel havacılık trafik kuralları, uçuş kuralları ve uçuş seviyeleri, altimetre ayar yöntemleri, uçuş planları ve hava mekânları, işaretleme, havacılık trafikteki önemli olaylar ve kurumları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hava trafik hizmetleri hakkında genel bilgi sahibi olmak. |
Hava trafik hizmetleri alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
Hava trafik hizmetleri alanındaki kavram ve fikirleri inceleyebilme, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme ve araştırmaya dayalı çözümler geliştirebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Taşımacılığı ve Hava Trafik Sistemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kaynakların ilgili bölümleri | Temel Hava Trafik Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Trafik Akış Yönetimi ve Hava Sahası Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Trafik Hizmetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaynakların ilgili bölümleri | Uçuş Bilgi Hizmeti ve Uyarı Hizmeti | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Trafik Kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Trafik Kontrol Birimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Kuralları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kaynakların ilgili bölümleri | Uçuş Planları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kaynakların ilgili bölümleri | Aletli ve Görerek Uçuş Kuralları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kaynakların ilgili bölümleri | Uçuş Seviyelerinin Belirlenmesi ve Ayrımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Sahası Türleri ve Görsel Sinyaller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kaynakların ilgili bölümleri | Hava Trafik Olayları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kaynakların ilgili bölümleri | Derse Genel Bakış ve Genel Tekrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Loft, S., Sanderson, P., Neal, A., & Mooij, M. (2007). Modeling and predicting mental workload in en route air traffic control: Critical review and broader implications. Human factors, 49(3), 376-399. |
Nolan, M. S. (2011). Fundamentals of air traffic control. Cengage learning. |
Arblaster, M. (2018). Air Traffic Management: Economics, Regulation and Governance. Elsevier. |
Wu, C. L., & Caves, R. E. (2002). Research review of air traffic management. Transport Reviews, 22(1), 115-132. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
||||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
||||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
||||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
||||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
||||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
||||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |