TR EN

PUBLIC FINANCE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ECF358 PUBLIC FINANCE 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrenciye, ülkelerin idari yapıları, kamu bütçesi, kamu kesiminin faaliyetleri gibi kamunun mali konuları hakkında yorumlayabilme becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Kamu maliyesi tanımı işlevi, kamusal mallar, Kamu harcamaları analizi, Dışsallık, vergileme gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kamunun maliye yapısının ekonomik faaliyetlerini açıklar.(explain) (2)
Kamu gelir ve giderlerini türleri ve özelliklerini karşılaştırır.(compare) (4)
Vergilendirme türlerini açıklar.(explain) (2)
Bütçe ve borçlanma arasındaki ilişkiyi açıklar.(explain) (2)
Kamu harcamalarının iktisadi aktörler üzerindeki etkini analiz eder.(analyze) (4)
Kamu harcamalarının geçmişten günümüze kadarki değişimini yorumlar.(interpret) (4)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Kamu maliyesinin kapsamı, tarihi gelişimi Anlatım, Soru Cevap,
2 Kitap Okuma Kamu Ekonomisine Yönelik Klasik ve Modern Mali Yaklaşımlar Anlatım, Soru Cevap,
3 Kitap Okuma Kamu Maliyesinin İşlevleri, Pareto optamalite Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Kitap Okuma Piyasa başarısızlıkları ve Kamu harcamaları analizi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Kitap Okuma Kamu Harcamaları analizi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Kitap Okuma Kamu hizmetleri ve kamu idareleri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Kitap Okuma Kamusal Mallar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Dışsallıklar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Kitap Okuma Kamu Gelirleri ve Türleri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
11 Kitap Okuma Verginin Amacı, Özellikleri, Fonksiyonları ve vergileme ilkeleri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
12 Kitap Okuma Vergiyle ilgili temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
13 Kitap Okuma Vergiyle ilgili temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
14 Kitap Okuma Vergilerin Sınıflandırılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
15 Kitap Okuma Devlet Bütçesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hyman,D.N.(2014). Public Finance: A Contemporary Application of Theory to Policy. 11th edition. Stamford, CT : Cengage Learning
Gruber, J.(2016). Public Finance and Public Policy. 5th edition.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
2
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
2
Solve individual and organizational problems in business life.
3
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
2
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
2
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
2
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
2
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 9 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0