Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITR424 | CUSTOMS REGULATIONS AND THE TURKISH FOREIGN TRADE REGIME | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere dış ticaret pratikleri ile ilgili ülkelerin sahip olması gereken gümrük mevzuatına uygunluğunun ve Türkiye’nin dış ticaret mevzuatının ve rejiminin detaylıca irdelenerek öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, gümrük mevzuatına genel bakış ve temel kavramlar, bağlayıcı tarife ve bağlayıcı menşei bilgisi, gümrük tarifesi ve eşyanın tarife pozisyonlarına ayrılması, gümrük vergilerinin tahakkuku, tebliği ve ödenmesi, gümrük vergilerinde muafiyet ve istisnalar, liman ve antrepo işlemleri, yükümlülüklere uyulması durumunda karşılaşılacak cezalar, serbest bölge kavramı ve içeriği, Gümrük Birliği’nin Türkiye ekonomisine etkileri, Dünya Ticaret Örgütü’nün Türk Dış Ticareti üzerindeki etkileri, tarım ürünlerinde Türk Dış Ticaret rejimi, ve sanayi ürünlerinde Türk Dış Ticaret rejimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gümrük mevzuatı ve Türk dış ticaret rejimiyle ilgili temel kavramları ayrıntılı olarak tanımlar |
Dış ticaretin faaliyetlerinin gümrük rejimine uygunluğunu yasaları göz önünde bulundurarak açıklar |
Gümrük Birliğinin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini makroekonomik istatistiklerden yararlanarak analiz eder |
Tarım ürünlerinde uygulanan dış ticaret rejimini örnekler üzerinden değerlendirir |
Sanayi ürünlerinde uygulanan dış ticaret rejimini örnekler üzerinden değerlendirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Küreselleşme kavramı ve Gümrük Rejiminin Küreselleşme Kavramı İçerisindeki Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Dış Ticaret Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Gümrük Tanımı, Gümrük Mevzuatına Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Gümrük Denetimi Kapsamındaki Belgeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Genel Preferanslar Sistemi/Tareks Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Gümrük Müşavir ve Müşavir Yardımcısı Olma Şartları ve Müşavir Sorumluluklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Gümrük İdariyle Muhatap Kişiler ve Bu kişilerin Yükümlülükleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Gümrük Hatları Tanıtım ve İşleyişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Gümrük İdarelerinde Firmaların Hakları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Gümrük Rejimleri-Şartlı Muafiyet & Ekonomik Etkili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Gümrük Rejimleri-Şartlı Muafiyet & Ekonomik Etkili | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Dış Ticaret Destekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Dış Ticarette Ulusal ve Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Richman, R., Richman, J. and Richman, H. (2014). Balanced Trade: Lexington Books. |
Pomfret, R. (1991). International Trade : An Introduction to Theory and Policy. Oxford, United Kingdom: World Scientific Publishing Company. |
Reuvid , J. and Sherlock, J. (2011). International Trade : An Essential Guide to the Principles and Practice of Export. London, United Kingdom: Kogan Page. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
||||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
||||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
||||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
||||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
||||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
||||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |