Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BUS323 | CORPORATE ACCOUNTING | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DINI VERDENIA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Şirketler hakkında genel açıklamaların, Türk mevzuatında şirketlere ilişkin düzenlemelerin, şirket türlerinin ve şirketlere ilişkin işlemlerin muhasebeleştirilmesi konularının öğretilerek öğrencilerin farklı türdeki şirketlerin muhasebesel ve finansal işlemlerini analiz etmelerini ve karşılaştırmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Uzun vadeli yükümlülükler için muhasebeleştirme, borç ve özsermaye yatırımları, leasing, emeklilik fonları ve diğer emeklilik sonrası yan hakları, gelir vergisi dağılımı ve özsermaye; nakit akımı tablosu konuları dersin ana içeriğini oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Şirket türleri ve faaliyetlerini tanımlar (Define) (1) |
Şirketlerin kuruluş işlemlerini, kar-zarar dağıtımı, sermaye arttırma-azaltma, şirket tasfiye işlemlerini bilir. (Know) (1) |
Şirketlerle ilgili muhasebe kayıtlarını kullanır (Use) (3) |
Şerefiye konusunda ortaya çıkan muhasebe sorunlarını analiz eder (Analyze) (3) |
Farklı şirket türlerinin farklı vergi avantajlarını özetler (Summarise) (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Şirketlere ilişkin temel kavramlar, şirket kavramının unsurları, şirketleşmenin amaçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Adi şirketlere ilişkin genel bilgiler, adi şirketlerde kuruluş işlemleri, kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Kolektif şirketlere ilişkin genel bilgiler, kolektif şirketlerde kuruluş işlemleri, kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Komandit şirketlere ilişkin genel bilgiler, komandit şirketlerde kuruluş işlemleri, kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Limited şirketlere ilişkin genel bilgiler, limited şirketlerde kuruluş işlemleri, kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Anonim şirketlere ilişkin genel bilgiler, anonim şirketlerde kuruluş işlemleri, sermaye değişiklikleri ve tahvil çıkarma işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Anonim şirketlerde kar dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Holdinglere ilişkin genel bilgiler, holdinglerde kuruluş işlemleri, holding türleri ile holdingleşmenin amaçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Holdinglere ilişkin özellik arzeden işlemler ve giderlerin dağıtılması işlemleri, Holdinglerde kar dağıtımı işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Holding şirketlerde konsolide mali tabloların hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Döviz büfelerine ilişkin genel bilgiler, döviz büfelerinin kuruluş işlemleri ile, özellik arzeden işlemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Faktoring şirketlere ilişkin genel bilgiler, faktoring şirketlerinin kuruluş işlemleri ile, özellik arzeden işlemler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Kooperatiflere ilişkin genel bilgiler, kooperatiflerin kuruluş işlemleri, gelir gider farkının dağıtımı ve tasfiye işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Derste çözülen örneklerin gözden geçirilmesi | Örnek soruların çözümü | Soru çözümlerinin uygulanması ve açıklanması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Savcı, M. (2016), Şirketler Muhasebesi, Ekin Basın Yayın. |
Sağlam, N. & Şengel, S. (2018), Şirketler Muhasebesi, Nisan Kitabevi. |
Çetiner, A.E., Karaca, N. & Kayıhan, Ş. (2014), Şirketler Muhasebesi, Seçkin Kitabevi |
Ece, N. (2013),Şirketler Muhasebesi, Ekin Basın Yayın. |
Needles, Belverd E., Powers, Marian, Crosson, Susan V.. (2014). Principles of Accounting (12th ed. pdf ed.). United States: South-Western Cengage Learning. |
Magness, V. (2003). Economic values and corporate financial statements. Environmental management, 32, 1-11. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
2 | |||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
4 | |||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
2 | |||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
3 | |||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
3 | |||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
5 | |||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
4 | |||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 6 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 76 | 0 | 174 |
Genel Toplam | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |